Blog ini ditubuhkan oleh seorang remaja yang ingin mencari identiti zaman keremajaannya.Pelbagai info menarik yang anda boleh cari di dalam blog ini..

Sunday, May 15, 2011

[ Gempar ] Mungkinkah Perang Salib Akan Berlaku Di Malaysia ?

assalamualaikum..

sori..tajuk kat atas mungkin membuatkan korang lemah jantung ye..sebenarnya aku malas nak buat entry ni tapi bile aku terjumpa satu berita dari malaysia kini , aku terasa kau patut kongsi dengan korang semua pulak..korang tau tak ape tu perang salib ? kalu korang nak tau korang bukak la wikipedia atau pun kamus dewan ,kalau ada lah..aku tak nak bagi meaning die..takut salah jew..nanti aku pulak dapat dosa percuma..korang bace lah sendiri berita kat bawah ni..

Ibrahim: 'Kalau nak perang salib boleh'

Presiden PERKASA, Datuk Ibrahim Ali berkata beliau bersedia melancarkan perang salib terhadap orang Kristian jika
mereka didakwa terus mencabar kedudukan Islam di negara
ini.

ibrahim ali perkasa ceramah in gombak 3“Kalau nak perang salib boleh. Kalau kata keamanan yang kita
ada tak memadai dan kemahuan tak mencukupi, kita akan
sambut…Jangan ingat orang Melayu Islam diam kerana takut.

“Sebelum pengikut tewas di medan peperangan, ketua (PERKASA) dulu akan mati di hadapan bergelimpangan dengan
darah,” katanya disambut tepukan kira-kira 150 hadirin.

Bercakap dalam satu majlis anjuran Komuniti 1Malaysia di Kampung Kerdas dan Kampung Changkat, Gombak malam tadi,
Ibrahim menuduh orang Kritisn "mencabar posisi, kedaultan
orang Melayu Islam”.

Beliau merujuk kepada dakwaan bahawa sekumpulan pastor merancang untuk menjadikan Kristian agama rasmi negara ini, dan melantik seorang perdana menteri Kristian. Ia dilaporkan Sabtu lalu oleh akhbar milik Umno, Utusan Malaysia

“Ini satu cabaran ke arah kedaulatan umat Islam yang majoriti
Negara ini…Mula dengan bangsa berjangkit dengan agama. Bila bangkit soal agama ertinya soal jihad,” tegas Ibrahim.

ibrahim ali perkasa ceramah in gombak 2Ahli parlimen Pasir Mas itu mendakwa kumpulan minoriti berani mencabar ketuanan Melayu dan Muslim kerana mereka
digalakkan oleh ketua umum PKR Datuk Anwar Ibrahim untuk menarik undi mereka.

“Ramai orang Kristian di Malaysia orang Cina. Orang Kristian (di dunia) ramai di Amerika Syarikat. Tali barut Amerika Syarikat di Malaysia Anwar Ibrahim. Kita nampak, dah masuk saf-safnya,” katanya.

Tetapi Ibrahim silap kerana Kristian Bumiputera merupakan kumpulan terbesar dalam masyarakat Malaysia, manakala Mexico mempunyai penganut Kristian yang paling ramai.

p/s..MAAF YE..jangan salah paham..aku buat entry ni bukan untuk berpolitik..tapi untuk berkongsi tentang isu semasa yang sedang berlaku di Malaysia ni..


Comments
7 Comments

7 comments:

ShafiqIzwan said...

mak aih perang salib pulak. huhu. =.=

GaRy™ said...

adui... aq baru nak bangga sket kat beliau sebab beliau mempunyai semangat jihad yang tinggi...
tapi sekali point dia silap da....
aq pun x taw kristian mexico paling banyak...hehehe...
apasal aq tengok susah ek 3 kaum kat semenanjung nak idup sama2? kat sabah ni, entah berapa kaum pun aq x taw tapi semua idup sama2...
x pernah pun aq dengar rusuhan kat sabah ni...ada ke?
(maap kalau komen ni terkasar bahasa..tuan blog boleh buang komen ni kalau nak... saya cuma nak kongsi pandangan..apa gunanya kita berblog kalau nak dengar pandangan yang baik2 je kan?)

syAfA said...

syafa kat Mexico ini baru tau yang penganut keristian terbanyak disini..


mmg majoriti kristian,katholik semua itu la..

tengs 4 sharing..

moga aman2 la malaysia..aih!

ain dzaya said...

aihh!!perang salib....
still cinta dgn agama islammm!!
bumi malaysia hak org islam

Syukri Mohtar said...

mintak2 dijauhkn..

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

mintak2 dijauhkan...tp jika berlaku,jika perlu mempertahan kan agama kita.walau jasad berkecai,iman tetap utuh

a pis of art said...

pedang kat rumah ni pun da berabuk. deorg nk tlg basahkan la tuu..

 
Copyright (c) 2011 Dunia Seorang Remaja. Design by Mas Ahmad Safwan

Official Blog and Facebook.