Blog ini ditubuhkan oleh seorang remaja yang ingin mencari identiti zaman keremajaannya.Pelbagai info menarik yang anda boleh cari di dalam blog ini..

Tuesday, July 19, 2011

Tips Blogging - Cara Meningkatkan Traffik Ke Blog Anda

Assalamualaikum dan salam sejahtera,

Seringkali blogger tanya aku bagaimana untuk meningkatkan traffik ke blog kita..Dan setiap kali itu juga aku berjanji dengan diorang untuk membuat satu entry khusus memberitahu rahsia-rahsia mendapatkan traffik beribu setiap hari.Namun,baru hari ini aku berkesempatan menulis tips-tips blogging..Ok,bagi sesiapa yang berminat,korang boleh la baca tips yang aku buat di bawah ini :


Faktor dalaman

1 ) Keyword( Kata Kunci )

Cari keyword yang sesuai untuk menjelaskan tentang website korang ataupun keyword yang korang fikir orang akan cari dalam Searh Box Google.Jangan guna keyword yang femes bagi blogger baru kerana anda susah akan berada di 1st page Google kerana terlalu banyak website yang kuat terutama yang menggunakan hosting berada di kedudukan yang tinggi.Jika korang guna keyword yang tak berapa femes,peluang untuk korang berada di 1st page sangat tinggi kerana jarang blogger-blogger terkenal guna keyword yang remeh temeh.

2 ) Optimalkan Website Kita..

Gunakan keyword yang anda pilih tadi ke dalam tajuk entry anda ,dalam H1 tags ,metatags,dan dalam setiap sudut web site korang.Masukkan dalam link anda sebagai point utama entry anda.Kelebihannya keyword korang akan mempunyai 6% peluang untuk muncul di 1st page Google.

3 ) Isi Entry Yang Menarik

Pastikan anda membuat entry yang baru pada setiap hari.Tak termasuk entry copy paste.Jika anda jarang update secara tidak langsung google akan tinggalkan anda ke belakang.Jika anda kekurangan masa untuk update entry baru,pastikan blog anda tidak terbiar seperti membuat forum,segmen dan sesuatu yang menarik supaya setiap hari akan ada pelawat masuk ke blog anda.Pastikan anda menggunakan kelebihan Facebook dan Twitter untuk memperkenalkan lagi website anda.

4 ) Letakkan Sesuatu Yang Menarik Di Website Anda

Cuba letakkan widget yang menarik sehingga membuatkan pelawat anda mudah untuk kembali ke website anda.Anda boleh cuba Alexa Toolbar yang mana pelawat anda boleh download dan install di toolbar mereka.Secara tidak langsung mereka akan mudah mendapat update terkini dari website anda tanpa perlu susah-susah menaip URL anda.

5 ) Buat Sitemap

Kebanyakkan blogger femes dah tahu kelebihan menggunakan sitemap kerana mereka tahu sitemap amat berguna untuk pelawat tahu kesemua entry yang mereka pernah publish di website mereka.Google juga ringan tulang untuk mencari update terbaru anda.

6 ) Dapatkan Return Visitors

Blogger otai memang ada cara masing-masing untuk membuatkan pelawat kembali menjenguk website mereka.Gunakan newsletter ataupun subscribers dan pastikan anda sentiasa mengupdate entry-entry korang dan di promote di Facebook dan juga twitter.

Ini cuma beberapa faktor dalaman yang sempat aku senarai pendekkan .Terdapat juga faktor luaran yang boleh memberi kesan kepada traffik yang tinggi ke blog kita.Aku akan update bagi faktor luaran nanti jika aku berkesempatan.Jika korang tidak paham bahasa rojak aku di atas,korang jangan lah malu-malu untuk bertanya.

korang nak rm50 dengan cara paling mudah ? just bagi gambar dan korang mungkin dapat bawa balik rm200 + hadiah sponsor + hadiah misteri + barangan..

saya juga mengharap jasa baik sesiapa yang ingin sponsor agar contest ini akan bertambah menarik dan meriah..pihak sponsor juga akan mendapat beberapa kelebihan...

berminat ?? klik sini


Comments
11 Comments

11 comments:

Encik JI said...

good entry.

- nnti leh apply bnda2 ni

SoLy SoLicious said...

tips menarik..thanks sharing~

Unknown said...

mantap bro

Belalang hijau Perisik said...

tips yg bagus bro :)

Qisse Karim said...

tips yg bguna.. thnx ye prince :)

Unknown said...

good info!

Anonymous said...

thanx kongsi tips ni bro.

entry terbaru:
http://storyofateenagers.blogspot.com/2011/07/month-that-we-waiting-for.html

Unknown said...

bagus jg tips2 mcm ni...
tp aku ni main hentam sja kalo berblogging..
hihih...

^_^

NSN Exclussive said...

good info...
jom terjah blog sya

http://suhailasellaginella.blogspot.com/2011/07/wargh-panjangnya-motosikal.html

Enzo Furniture 24 said...

Nak mampir sini lah sekejap...
selamat malam..

leeya abdul said...

salam. ai follow u, follow me?? sudi2kan yea.. suka dgn tips yg diberi. tu yg gigih jd follower n tinggalkan jejak. 10Q

update blog: http://www.way2healthynbeauty.blogspot.com/

 
Copyright (c) 2011 Dunia Seorang Remaja. Design by Mas Ahmad Safwan

Official Blog and Facebook.