Blog ini ditubuhkan oleh seorang remaja yang ingin mencari identiti zaman keremajaannya.Pelbagai info menarik yang anda boleh cari di dalam blog ini..

Friday, July 15, 2011

Harry Potter And The Deathly Hollow Part 2

Assalamualaikum semua..

Sape dah tengok filem Harry Potter episod terakhir yang baru di tayangkan semalam ? Aku serius tak sempat lagi nak tengok kerana kesibukan nak buat kerja..Mungkin ada antara korang yang dah tengok kan..Ok,bagi sesiapa yang tak tengok lagi aku akan bagi sinopsis cerita ni bukan review ye sebab aku pun tak tengok lagi..Nanti kalau aku dah tengok,aku review ye..


 Sinopsis

Selepas menanam Dobby di taman kotej Shell, Harry Potter (Daniel Radcliffe) meyakinkan Griphook untuk membantu mereka sampai ke peti besi keselamatan milik keluarga Lestrange di Gringott, untuk mendapatkan salah satu Horcrux Voldemort dalam pertukaran untuk Pedang Godric Gryffindor. Sementara itu, Ollivander si Wandmaker yang memberi amaran kepada Harry bahawa dia tidak akan berpeluang berdepan dengan Voldemort yang telah mempunyai Elder Wand. Mereka tiba di Gringotts, Hermione (Emma Watson) menyamar sebagai Bellatrix, menggunakan Potion Polyjuice, Ron (Rupert Grint) menyamar sebagai wizard rawak sementara Harry dan Griphook di bawah Jubah halimunan. Dengan bantuan sihir Imperius, mereka berjaya melalui terowong itu, tetapi apabila berjaya dikesan, pengawai keselamatan Gringott menyerang mereka. Mereka berjaya mendapatkan peti besi milik keluarga Lestrange dan mendapati Piala Horcrux, Helga Hufflepuff, Griphook mengkhianati mereka dan melarikan diri dengan pedang. Harry menangkap Horcrux dan ketiga-tiga mereka melarikan diri menggunakan naga . Mereka berenang ke tebing tasik, selepas terjun dari naga, dan Harry mendapat visi bahawa Voldemort mendapat Gringotts sejurus selepas mereka, membunuh, semua orang bunian, termasuk Griphook disebabkan kekecewaan. Harry juga melihat bahawa relik Rowena Ravenclaw, salah satu Horcrux yang terdapat di dalam Istana Hogwarts.

Tiga Apparate to Hogsmeade berharap dapat menyelinap masuk ke sekolah tetapi diganggu oleh Death Eater yang memantau kawasan itu. Mereka diselamatkan oleh Aberforth Dumbledore, abang Albus, ia mendedahkan bahawa beliau ialah orang yang Harry selalu lihat melalui cerminnya. Ketiga-tiga mereka menggunakan laluan ke Hogwarts yang disediakan oleh Aberforth, Neville Longbottom memimpin jalan. Kumpulan itu tiba di Bilik Keperluan di mana Tentera Dumbledore membuat rintangan dari Snape yang kini pengetua. Harry berhadapan dengan dia, Minerva McGonagall campur tangan dan berperang dengan Severus, yang melarikan diri dengan serta-merta. Sementara itu, Voldemort memanggil semua ahli gabungan dan pusingan itu Hogwarts. McGonagall dan kakitangan Hogwarts lain yang membuat penghalang untuk memastikan sekolah selamat dari serangan mana-mana. Hermione dan Ron kembali ke Bilik Rahsia, mematahkan Piala Hufflepuff dan berkongsi ciuman pertama mereka. Harry, dengan bantuan anak perempuan hantu Rowena Ravenclaw, Helena, menjumpai mahkota Ravenclaw dan dimusnahkan apabila Malfoy dan kawannya membuat sihir api . Voldemort kemudiannya menggunakan Elder Wand untuk memusnahkan halangan Hogwarts tetapi dia tahu bahawa tongkat itu tidak berfungsi dengan baik dengan dia, kerana ia hanya akan bekerja dengan orang yang membunuh bekas pemiliknya iaitu Snape.

Dia bertemu denganSnape di pelabuhan bot yang kemudiannya banyak kali digigit oleh Nagini di bawah perintah Voldemort, sebelum menggunakan Elder Wand. Harry, Ron dan Hermione membantu Snape, yang kemudiannya meninggal dunia sambil mengagumi bagaimana Harry mendapat mata Lilly Potter. Harry menggunakan air mata Snape dan menggunakan ke dalam Pensieve di mana beliau melihat bahawa Snape sebenarnya mencintai Lilly dan mereka kenal antara satu sama lain sejak kanak-kanak. Apabila Lilly melahirkan Harry, Snape pergi Dumbledore untuk memastikan mereka selamat dari Voldemort. Pada waktu malam apabila ibu bapa Harry mati, Snape tiba dan terkejut dengan apa yang dilihatnya. Ia mendedahkan bahawa Snape mengambil berat tentang Harry sejak awal-awal lagi. Voldemort kemudiannya masuk ke dalam kepala semua orang sebagai Pertempuran Hogwarts - di mana Tonks, Lupin, Fred Weasley dan Brown Lavender meninggal dunia, dia mengajak Harry untuk bertemu dengannya di Hutan Terlarang sebagai pertukaran supaya rakan-rakannya berundur agar rakan-rakannya yang lain selamat. Harry pergike sana dan Batu Kebangkitan muncul lalu orang tersayangnya yng meninggal dunia tiba dan membantu dia dan bersedia untuk mati. Harry menghadapi Voldemort yang menyerang menggunakan Killing Curse beliau.

Harry bangun di dalam satu bentuk mimpi dan dia bercakap dengan Dumbledore yang mendedahkan bahawa Harry adalah sebenarnya satu Horcrux dan dia masih terikat kepada dunia yang hidup melalui Voldemort. Mempercayai bahawa Harry sudah mati, tentera Voldemort berarak ke pertahanan Hogwarts manakala Harry dibawa dengan Hagrid terikat. Voldemort menyeksa pelajar dan kakitangan kerana mereka kini terdedah dan dia bersedia untuk sesiapa yang ingin menyertainya. Harry mendedahkan dirinya untuk hidup dan menyihir Voldemort dan tenteranya, Death Eaters yang lain melarikan diri, termasuk keluarga Malfoy. Pertempuran terjadi di dalam istana, Harry dan Voldemort bersemuka dan terus menyerang, jampi-jampi antara satu sama lain. Sebaliknya, Hermione dan Ron cuba untuk membunuh Horcrux terakhir, Nagini tetapi gagal untuk melakukan percubaan dan apabila ular itu untuk menyerang mereka, Neville membunuhnya dengan menggunakan pedang Gryffindor yang dijumpai di dalam Sorting Hat . Dengan Horcrux terakhir beliau dipecahkan, Voldemort terkena sihir Harry. 19 tahun kemudian, Harry dan Ginny kini ibu bapa mengajar Albus Severus Potter di tahun pertama di Hogwarts. Bersama-sama dengan Ron dan Hermione yang kini berkahwin juga, mereka melihat anak-anak mereka untuk mengalami pengembaraan yang paling menarik dalam kehidupan mereka.

Jangan Lupe Bace Yang Di Bawah Ni Juga Ye..


korang nak rm50 dengan cara paling mudah ? just bagi gambar dan korang mungkin dapat bawa balik rm50 + hadiah sponsor + hadiah misteri + barangan..

saya juga mengharap jasa baik sesiapa yang ingin sponsor agar contest ini akan bertambah menarik dan meriah..pihak sponsor juga akan mendapat beberapa kelebihan...

berminat ?? klik sini


Comments
8 Comments

8 comments:

Shehan Ismail said...

sudah..heee.. sggup cuti tau [tp kbetulan kn bw anak mommy g check up.. baca nih.. http://shehanzstudio.blogspot.com/2011/07/harry-potter-and-deathly-hallows.html

& ini..

http://shehanzstudio.blogspot.com/2011/07/transformers-tettttttt.html

wanie misa amane said...

I da tengok daa semalam for 3D. u shud watch it ! sangat owesome. pasni da tde harry lagi >.<

Awan Fantasia said...

hodohnyer mukanyer

TERBAIK SAAT INI!!:
UMNO Sudah Mengambil Alih KFC Holding??
SIAPA KATA DUIT TAK BOLEH BAAK MASUK KUBUR!!

shafiqabdshukor said...

wah..
nak g tgk la..
mesti best...
lg2 part harry gadih ngan voldermort...
dalam novel cam best je tgk diorg lawan...

cik najihah said...

waaa x dapat nak tengok jugak ni..huhuu

Hans said...

aku dah tgok
sangat best tpai sedih sebab lepas nih dah tak ada harry potter

Review Filem Harry Potter and The Deathly Hallows Part 2

Namee Roslan said...

alaa..xpuas dgn synopsis. :( i think i shud watch it. then only rasa puas kan. tp saya tak pernah pun follow HP ni...best sgt ke? baca novel dia ada lah :) hey txs for sharing neway. :)

Taherah Ghazali said...

Hai...thanks come my blog...salam perknl jgak buat prince..peace..:D

 
Copyright (c) 2011 Dunia Seorang Remaja. Design by Mas Ahmad Safwan

Official Blog and Facebook.