Blog ini ditubuhkan oleh seorang remaja yang ingin mencari identiti zaman keremajaannya.Pelbagai info menarik yang anda boleh cari di dalam blog ini..

Sunday, May 15, 2011

[ Kontroversi ] Paris Hilton Masuk Islam ?

Assalamualaikum..

Pagi2 ni aku blogwalking untuk hirup udara segar...tengok punya tengok ada sorang member aku ni buat entry sal Paris Hilton ni..entry yang menarik perhatian aku untuk menyiasat...so aku pun google la pasal kontroversi si Paris ni...nak tengok sama ada betul atau tak cerita ni..rupa-rupanya dah ramai yang buat entry sal berita ni..tapi ramai yang tak percaya..sebab diorang cakap gambar Paris telah diphotoshop kan..komen aku ?? aku tak tahu..sebab benda ni berkaitan agama kan..so,aku tak berani nak cakap banyak sangat la..ok..korang boleh bace berita penuh kat bawah ni...


ni berita penuh yang telah di translatekan ke bahasa Melayu...


" Paris Hilton telah masuk islam,perkara ini disahkan oleh Ian Brinkham iaitu jurucakap Paris pada CBS News.

“Dia memikirkan hal tersebut sejak lama dulu dan ketika ia dipenjara di Pemulihan Penahanan Century Regional pada tahun 2007, ia telah menemui beberapa orang yang memeluk islam ” Ujar Brinkham.

Dengan menjadi muslim, Paris Hilton telah memutuskan untuk menghindari kehidupan lamanya sebagai selebriti dengan kehidupan bebas dan berfoya-foya.Ketika bercakap dari pusat  Islam di Jeddah, ia berkata: “Saya telah menemui kedamaian sesungguhnya dalam kehidupan saya, saya dulu dikenal sebagai wanita malam, dan kurang bermoral, tapi sekarang semua itu telah berubah. Alhamdulillah.. “

Hilton akan  kembali ke Los Angeles minggu depan untuk mendirikan sekolah Islam di pusat Beverly Hills yang glamour itu.

“Lupakan saja tentang Scientology atau Kaballah. Ini adalah agama terbaik yang pernah ada sekarang. saya tidak akan mengenakan tali merah di pergelangan tangan atau berjalan-jalan seperti robot yang berbicara tentang Xenu. Islam adalah agama yg wajib dianuti. dan saya akan menyebarkan ayat ayat Al-Quran kepada semua orang, “kata Paris Hilton bersemangat.

Paris Hilton juga akan mengubah namanya menjadi ‘Tahirah’. sebuah kata dalam bahasa Arab yang bererti’murni, atau suci’.Sekolah Islamnya akan dimulai pada bulan Julai akan datang dan pastinya akan terpaksa mencuri tumpuan artis Hollywood lain.
"
 

p/s....korang rase cmne?? betul ke ??


Comments
14 Comments

14 comments:

Shafiq Izwan said...

tak tau la nak caye ke tidak..

♥.::cintabunga™blogspot::.♥ said...

Apekah nie yang TERABEKKK untuk cintabungablogspot?? Tolong bg pendapat & kate² semangat pleaseeeee :(

썩은 소년 said...

no komen,, tp if betul.. alhamdulillah lhaa . . hopeless, ini satu berita benar , ini benar2 satu keajaiban . .

shaffique said...

ni cerita lama ni. diorang tipu je.


My latest entry : Kecik-Kecik Dah Pandai Comolot

kindergartenlibrary said...

rasa tak percaya ~

misz myza said...

erkkk.. rasa nye tahun2 lepas pun de citer pasal ni.. ini gosip saje!!! :P

myzziema said...

kalau betul Alhamdulillah ;)

nur amalina athman said...

boleh menjadi betol dan sebaliknya..kalau betul alhamdulillah..:)

Unknown said...

am..kalo betul bagus lah..hehe..sebab nak tukar agama tu terpulang pada diri sendiri tak kira dia artis ke bukan...buat ape kita nak kecoh2kan hal orang..hehe..kecuali dia menghina agama baru kita kecohkan..hehe..betul x..prince dtg lah slalu ke my blog..n kalo sudi mai bertukar bloglist..senang sikit nak terja menerjah..blogger menghapuskan blog untuk blogger yg masih belum beralih ke gmail sebelum 25 jun 2011!!betul ke?

Afuan Shah said...

berdoa la yg terbaek..kalau betul alhamdulillah la...

Budak Botak said...

kalo x salah bnda nie tipu ja...

Entry terbaru -> Daphne Selfe - Model Wanita Paling Tua Di Dunia... (",)

Budak Botak said...

kalo x salah bnda nie tipu ja...

Entry terbaru -> Daphne Selfe - Model Wanita Paling Tua Di Dunia... (",)

Unknown said...

Hmm .. Subhanallah ..

nanajoe said...

photoshop je tu . hehe
rasa nya tipu je .:)

 
Copyright (c) 2011 Dunia Seorang Remaja. Design by Mas Ahmad Safwan

Official Blog and Facebook.