Blog ini ditubuhkan oleh seorang remaja yang ingin mencari identiti zaman keremajaannya.Pelbagai info menarik yang anda boleh cari di dalam blog ini..

Saturday, April 9, 2011

[ PANAS ] Seorang "Ustaz" Mempunyai Cermin Mata Melihat Jin

 amaran
jangan bace info ini jika anda ......

agak2 kowg la kan...camni ke rupe jin ek???
KUALA LUMPUR: Berselindung di sebalik gelaran ustaz, tiada siapa menyangka seorang lelaki mampu mengaut untung mencecah puluhan ribu ringgit apabila menipu mangsa yang meminta bantuannya dalam urusan membuat pinjaman peribadi dan jual beli kereta.
Difahamkan, setakat ini, seramai 40 mangsa sekitar Kuala Lumpur menjadi mangsa ustaz terbabit yang mendakwa mampu melihat jin melalui cermin matanya yang direndam dalam air ‘zafaran’.

Lelaki terbabit dikenali Haji Din berusia lingkungan 40-an pada mulanya hanya menjalankan rawatan perubatan Islam di Pahang sebelum berpindah ke Kuala Lumpur dan menjalankan perniagaan sebagai ejen pinjaman bersama seorang pembantu lelaki berusia 21 tahun.
Malah, ustaz terbabit yang sebelum ini sering memakai serban dan berjubah berubah perwatakan selepas berpindah ke Kuala Lumpur.



Lelaki terbabit turut mendakwa menerima anugerah Datuk malah mempunyai ijazah dalam bidang kedoktoran dan pernah berkhidmat sebagai pakar bedah di Australia sebelum pulang ke Malaysia pada 2009.

Seorang lelaki yang dikenali sebagai ustaz MZ berkata, dia mengenali Haji Din ketika membawa seorang kenalan berubat dengan lelaki terbabit di Pahang.

Menurutnya, perkenalan itu berlanjutan sehingga Haji Din berpindah ke ibu kota dan mereka sering bertemu sebelum dia memperkenalkan rakannya kepada ustaz terbabit.

“Ramai rakan saya yang mahu membuat pinjaman peribadi tetapi tidak boleh berikutan nama mereka disenarai hitam meminta bantuan Haji Din.
“Ini kerana Haji Din mendakwa mampu menyelesaikan masalah mereka dan berjanji pinjaman peribadi yang dimohon akan diluluskan bank walaupun nama mereka sudah disenarai hitam,” katanya.

Bagaimanapun, katanya, dia tidak menyangka lelaki terbabit sebenarnya menipu mangsa menggunakan gelaran ustaz supaya mereka mempercayainya sebelum bertindak menghilangkan diri selepas menerima wang untuk proses membuat pinjaman peribadi.

“Saya ketika ini turut rasa bersalah kerana memperkenalkan rakan-rakan kepada ustaz terbabit menyebabkan mereka ditipu. “Sejak kejadian itu, saya sudah memutuskan hubungan dengannya dan tidak tahu dia berada ketika ini,” katanya.

Mangsa, Mohd Nordin Abd Aziz, 26, berkata, dia mengenali Haji Din melalui ustaz MZ yang membawanya berjumpa lelaki itu pada Disember tahun lalu.

p/s...lepas ni aku nak la wat cermin mata cam2...agak2 kowang la kan...ada tak owang nak beli cermin mata aku tu????

disebabkan home page aku cume ada 2 entry jew....kowang boleh pergi ke side bar untuk tengok recent post(ENTRY TERBARU KU) aku yang menarik....hehehhehe..




cONtEsT.....{ cAbUtAN bERtUAH uNTuk SeMuA mEMBe2 pRiNCe..}

ONGOING!!!!!! PANAS !!!! CEPAT2 !!!!



Comments
3 Comments

3 comments:

Abu Zafran said...

giler tu menipu..makan duit haram...
hampeh

jom baca
Mitos VS Fakta Dalam Cinta

azi nur said...

ishh dasatnye...ade dengr jugak citer ni.....

Aqilah Azmi said...

Heeee , thanks for the info :D

 
Copyright (c) 2011 Dunia Seorang Remaja. Design by Mas Ahmad Safwan

Official Blog and Facebook.