Blog ini ditubuhkan oleh seorang remaja yang ingin mencari identiti zaman keremajaannya.Pelbagai info menarik yang anda boleh cari di dalam blog ini..

Wednesday, March 2, 2011

AKU MMG GILA TRAFIK ! SO WHAT ??


assalamualaikum..
hari ini aku nak join ruangan oleh abg Ben lak ..
blogwalking punye blogwalking terjmpe lak ruangan ni..
aku follow jew..
sebab dapat kongsi cerita ngan kowang semua..
tapi cerita ni bukan aku punya tau...
aku dapat dari internet..
kowang nak join jugak kew segmen ni???
ni ha LINK die.. 

semalam sewaktu
saya dalam perjalanan pulang, dalam kereta, saya dengar satu cerita
yang sungguh dahsyat. cerita ini diceritakan oleh seorang ahli bomba
dari utara semenanjung.

satu hari beliau dan rakan-rakan telah menerima satu panggilan palsu
berkenaan satu kemalangan yang telah berlaku di lebuhraya utara
selatan. oleh kerana untuk mengesahkannya maka beliau dan rakan2 telah
ketempat yang dikatakan oleh pemanggil.

tiada apa yang terjadi disana.
dalam perjalanan pulang, waktu itu pukul satu pagi,hujan turun renyai-renyai. di satu persimpangan susur keluar lebuhraya, mereka ternampak sebuah mpv mewah yang terbalik dan remuk sekali kerana melanggar divider yang tajam.
mereka segera turun dan melihat kemalangan itu dengan niat ingin menolong kiranya ada yang terselamat. tapi apa yang mereka saksikan sungguh dahsyat dan menyayat hati.
sesuatu
yang tidak tergambarkan dahsyatnya. mereka jadi terkedu, tergamam,
tiada sepatah perkataan pun yang dapat menggambarkan betapa dahsyatnya
kejadian itu,
semoga Allah melindungi kita semua dari kejadian yang seumpama ini.
pemandu
mpv mewah itu telahpun mati terkulai dikerusi pemandu kerana kecederaan
parah dikepala. mpv tersebut begitu remuk sehingga bumbungnya menhimpit
kesemua pemandu dan penumpang di dalamnya.

di bahagian belakang mpv mewah tersebut terdapat tiga susuk tubuh manusia. seorang wanita dalam empat puluhan dan dua lelaki dalam duapuluhan. tidak terdapat seurat benang pun pada tubuh mereka. bogel-sebogelnya. wanita dan salah seorang lelaki itu dalam keadaan berpelukan kepala mereka pecah, darah menyembur di merata tempat, tulang rusuk mereka hancur dan tikam menikam antara satu sama lain. dahsyat sekali. tulang punggung wanita itu pula hancur.
lebih dahsyat lagi dengan jelasnya mereka lihat zakar lelaki itu masih didalam kemaluan wanita itu. langsung mereka tidak dapat dipisahkan. lelaki yang seorang lagi sedang dalam nazak dengan kecederaan parah di kepala. dan sayup-sayup kedengan suaranya memanggil.. mummy....mummy....mummy......tangan pemuda yang melekat pada perempuan itu masih memegang zakar lelaki yang nazak itu.
ahli bomba
itu terjelepuk. tidak pernah dalam hidupnya terbayang akan boleh
terjumpa keadaan seperti ini. dengan semangat dari kawan-kawan, beliau
segera bangun dan mengambil gergaji besi untuk memotong kenderaan yang
remuk itu. mereka mesti melakukanya secepat mungkin,
sebelum kejadian yang memalukan itu dilihat oleh orang ramai.
dalam kegelapan malam itu mereka mertungkus lumus membuat apa yang patut. dalam kesibukan bekerja tiba tiba bulu roma ahli bomba itu meremang naik, badan nya menjadi seram sejuk dan dada berdebar kencang. sambil bekerja, dengan jelas dari sudut mata beliau kelibat satu makhluk hitam yang sungguh besar memegang pedang,
dengan muka yang sungguh bengis dan berang, nafasnya mendengus radang,
mundar mandir dan mengelilingi kawasan kemalangan dengan gaya orang
yang tersangat marah. dalam hati ahli bomba itu berkata ' Ya Allah, besarnya kekuasaan mu, mungkin inilah dia malaikat maut yang dikatakan itu"
mereka
mengeluarkan mayat-mayat tersebut satu persatu kecuali mayat wanita dan
lelaki yang tidak dapat dipisahkan itu. pada leher wanita tersebut
terkalung
tasbih yang memanchar apabila terkena cahaya. ahli bomba itu melihat dengan jelas terdapat ukiran salib pada
setiap butiran tasbih tersebut akibat pancaran cahaya bulan.
Astaghfirullah hal azim!!, masyaAllah!! apakah yang telah terjadi???

Selepas memeriksa dukumen pengenalan diri mayat2 tersebut, jelaslah bahawa wanita itu adalah ibu kepada kedua lelaki tersebut. agama yang tertera dalamnya ialah islam dan nama-nama mereka didahului dengan mohd dan nur.........
beginilah akibatnya orang yang telah melampaui batas melepasi garisan yang telah di tetapkan oleh Allah. balasan Allah terlalu pantas sehingga kita tidak sedar ianya datang. Begitu juga orang yang menyebarkan dosa dan maksiat insan lain.
apa yang akan terjadi jika orang lain terpengaruh dengan apa yang dilihat? mereka akan melakukan kemungkaran hasil pengaruh kita.
selagi mereka melakukanya selagi itu kita mendapat bahagian dari
kemungkarannya itu. apakah akan terjadi jika mereka melahirkan anak
luar nikah?
itulah tanggungan kita hinggalah keakhir hayat mereka dan cucu cicit mereka.
akan
datang apabila kita telah berumur, janganlah kita tanya mengapa musibah
terjadi kepada kita, mengapa anaku cacat? mengapa aku, anaku cucuku
kena kanser? mengapa berlaku kemalangan yang dahsyat hingga mencacatkan
aku, anaku dan ahli keluarga ku?

mengapa
aku di tipu?, mengapa aku, anaku, ahli keluargaku dirompak, dirogol,
dicederakan, mengapa ahli keluargaku melakukan jenayah, dipenjara dan
dihukum?

sesungguhnya Allah itu maha adil.Dia akan membalas setiap apa yang kita lakukan secara sedar atau tidak.
Bertaubat dan kembalilah kejalan yang diredai. Membuat dosa adalah
fitrah manusia.Allah akan mengampunkan dosa kita kepadaNya walaupun
sebesar mana sekalipun.
Tetapi berbangga dengan dosa yang kita lakukan dan mempengaruhi manusia lain untuk sama membuat dosa adalah seburuk-buruk dosa dan hutang dosa ini bertambah selagi manusia yang kita pengaruhi itu membuatnya akibat kita.
renungkanlah........ dan selamat beramal........

kredit kepada...
http://farouk8.multiply.com/journal/item/27/KISAH_BENAR_AHLI_BOMBA_DI_TEMPAT_KEJADIAN_KEMALANGAN_NGERI


Comments
21 Comments

21 comments:

nadiemsharmz said...

yaallah....smoga d jauhkan dr perkara2 gitu...amat menginsafkan

hacker said...

thnx sbb sudi bce tau..

:)

Qaseh dalia adelia said...

hurm semoga kita mati dalam keadaan yg baik .:(

♥ LT Gadis Senjakala ♥ said...

ajal maut ketentuanNYA...
menginsafkan..:)

~masithah hanis~ said...

Bermula fikrah dengan fikir, kerana berfikir datangnya zikir, bila berzikir terserlah kebenaran dan kebenaran itu datangnya dari Al-Quran… Renung-renungkanlah akan kebenarannya..
thanks sy follow sekali...

mrsazrul said...

pengajaran yg amat bermakne..singgah n follow..come follow me back ya.. :)

Adzriel AB said...

kisah yg pernah akak baca dulu... kita mungkin tidak menyangka perkara begini boleh berlaku, namun manusia ini adakala suka melakukan perkara yg melampaui akal yg waras. sangat menakutkan..

Idy said...

hye!! jln2 kat blog ni dulu, belum sempat nak membaca lagi..asallah letak nama hacker, serious takut nak click tadi..hahaha!! saya dah follow okay!! ini belog.. :D

AyinAyob said...

astaghfirullah. itu je yang mampu terkeluar dari mulut.

InaAchik said...

thanks for sharing...

Kimi Yun said...

mengucap pjg Kimi bile bace entry awk..Moga2 kite dijauhkan dari sebarang musibah,,,amin,,,

Faztee Danisha said...

hi..thnx ats komen kt blog sy..sy org ke-600 follower awk..
kisah yg menyayat ht..moga kita mabil iktibr ats apa yg blaku..

Encik Blogger said...

erk.. tersentap jgk..

DIANA said...

semuga kite senitase dijauhi dengan segala kemungkaran...

SURIA AMANDA said...

sadisnya......

pRiNCe said...

sbb tu prince share cite nie...
sbgai iktibar kpada kita semua..

:)

BRO_MONDAY said...

semoga kite sume dapat iktibar dari kisah ni...('',)

p/s : Sila lah BW ye...tengkiu...
1.New Entry "Jadual Bulan Mac 2011 Sangat PADAT !!!"

Gimi said...

Ya Allah...

Azza Firza said...

hyehye tuan rumah =)

budak 15 tahun datang melawat belog niee, ada masa singgah blog azzafirza jugak ea ? terima kasih, keep it up blogging ya .

Zue Cancer said...

thanks support :)

fan page sy bukan tak nak buat..tapi sy tak tahu nak buat..nak letak fb sy kat blog pon tak tahu...

Farra said...

Dasat....moga kita dijauhkan dr perbuatan yg x diredhai allah

 
Copyright (c) 2011 Dunia Seorang Remaja. Design by Mas Ahmad Safwan

Official Blog and Facebook.