Blog ini ditubuhkan oleh seorang remaja yang ingin mencari identiti zaman keremajaannya.Pelbagai info menarik yang anda boleh cari di dalam blog ini..

Monday, January 17, 2011

dAJjAL...aPa TU???kENaPa AKu TaK gUNa SiaPA???

Assalamualaikum..
dajjal...???
aku yakin mesti semua orang pernah dengar nama ni kan...
bagi sesiapa yang tak pernah dengar..
hari ini aku nak beri tahu serba sedikit tentang makhluk yang dilaknat ni...
kenapa aku gne ganti nama die sebagai "apa" bukan "siapa"?
yang tu kowang boley pikir sendiri kan...

JUZ FOR SHOWING

...DAJJAL...
>>>Seorang yang banyak berbohong,menipu dan melakukan kerosakan di muka bumi ini akan muuncul..
Namanye dajal yang bererti pendusta,pembohong atau penipu.Dia dikatakan sebagai 
pemfitnah terbesar dalam sejarah manusia.Dajal membaikkan yang buruk 
dan memburukkan yang baik.Ia juga mampu menunjukkan peristiwa luar biasa yang boleh memperdaya manusia.
Malah,ia tidak teragak-agak untuk menyesatkan manusia daripada kepercayaan dan agamanya..
Akhlak yang baik dan kepercayaan manusia kepada ALLAH SWT dan rasul-NYA diputarbelitkannya..
Al-Quran tidak ada menyebut perkataan dajal sama sekali,namun ada ulama yang 
menjelaskan bahawa dajal dalam AL-Quran disebut YAKJUJ dan MAKJUJ.(Q.18:94)


...PERINGATAN PARA NABI...
>>>Semua nabi dan rasul diperintahkan oleh ALLAH untuk mengingatkan kaumnya terhadap bahaya dajal.Rasulullah pernah menyebut d tentang dajal di khalayak ramai."Benar,aku memperingatkan 
kamu supaya berhati-hati terhadap dajal.Setiap nabi pasti mengingatkan kaumnya tentang dajal.Nabi
Nuh telah memperingatkan kaumnya.
Namun aku akan memberitahu kamu tentang dajal yang belum pernah
diberitahu oleh seoang nabi pun kepada kaumnya.
Kamu perlu tahu bahawa sebelah mata dajal buta dan bahawa ALLAH tidak 
buta mataNYA.(HR ABU DAUD DAN AL TIRMIZI)


...KELAHIRAN...
>>>Menurut sebuah hadis Nabi MUhammad,dajal lahir daripada seorang 
wanita yang dilahirkan daripada perbuatan zina antara mahram dengan seorang 
lelaki yang dilahirkan daripada perbuatan zina antara mahram.Ketika mereka melakukan persetubuhan,
syaitan ikut mencampuri wanita penyembah berhala itu
lalu lahirlah seorang kanak-kanak lelaki.


...DOA LINDUNGI DARIPADA DAJAL...
>>>Nabi Muhammad selalu berdoa kepada ALLAH supaya terlindung daripada finah dajal.
Doa itu dibaca oleh baginda dalam tahiyat sebelum mengucapkan salam pada setiap solat.
Doa itu didasarkan pada hadis Annas dan Abu Hurairah,Aisyah,Ibnu Abbas,
Saad Bin Abi Waqqas,dan AmR BIN Syuaib,iaitu..

"YA ALLH ,SESUNGGUHNYA KAMI BERLINDUNG KEPADA-MU
DARIPADA SEKSAAN API NERAKA,DARIPADA 
FITNAH KUBUR,DARIPADA FITNAH
KEHIDUPAN DAN KEMATIAN  DAN DARIPADA FITNAH
AL-MASIH AL DAJJAL".

JUZ FOR SHOWING

WALLAH'UALAM...
KREDIT KEPADA MAJALAH ISLAMIC.. 


Comments
13 Comments

13 comments:

nmkhairulazlan said...

salam ziarah dan salam perkenalan ye!

mis twit said...

sgt relate ngan illuminati tu.. kiamat pun sudah sangat hampir.. good info.. i klik like..

SnowQueen said...

nice entry (:

SnowQueen said...

nice entry (:

hacker said...

thnx ye bg sesape yg komen...
i really appreciate that...

kirani+mia said...

info yg menarik..hehe

eni said...

datang menziarah kembali sambil follow... nice info... semoga nnt klau kita sempat smpy ke akhir masa.. kita x tertipu dengan dajjal ni.... semoga islam kita islam yg smpurna... :)

Sapika! said...

kunjung balas sambil mem'polo' u.
semoga kita semua dijauhkan dari fitnah dajal.

muhamadsufian89 said...

berharap semoga lepas dari fitnah dajjal tu. amiin.

Laman Teman said...

semoga kita terhindar daripada fitnah dajal

ijatnuar87 said...

btol tu..fitnah dajjal ni dah semakin berleluasa,moga-moga kiter dapat melihat semua fitnah tu sumer...dan mengatasinyer...

btw,i folow uuu,tengkiuuu

syafiQakarim said...

kisah ni mcm dah berleluasa juga kan.
sekarang ada dgr cerita pasal sai
baba..?cuba baca cerita dia.
semua kata dia adalah dajal.
wallahualam

Hafriz el-Muhammady said...

truskan brkongsi info.. ^_^

 
Copyright (c) 2011 Dunia Seorang Remaja. Design by Mas Ahmad Safwan

Official Blog and Facebook.