Blog ini ditubuhkan oleh seorang remaja yang ingin mencari identiti zaman keremajaannya.Pelbagai info menarik yang anda boleh cari di dalam blog ini..

Sunday, January 23, 2011

....1000 cIuMAn uNTuK sAYanGKu.....

Assalamualaikum
hari ini aku kepenatan sangat2..
semalam baru balik dari jalan2 kat perak..
aku pun sebenarnya tak ada idea nak menulis sekarang ni...
tapi aku perahkan jugak otak aku ni untuk cube menulis..
kalau entry aku tak menarik kali ni..sorry sangat2 la ye...jangan kowang berhenti membe aku 
lak tau..sedih aku...

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Seorang isteri yang berada di kampung halaman medapat sepucuk surat dari suaminya...

Wahai dindaku sabariah,
Kanda ingin meminta 1000 kemaafan kerana tidak dapat mengirimkan duit belanja kepada dinda untuk kali ini.
Oleh itu,kanda cuma mampu mengirimkan 1000 ciuman kepada dinda 
sebagai tanda kasih sayang kita...

Yang mengasihi dirimu,
KASSIM


Sebulan kemudian,si suami mendapat kiriman balas dari isterinya yang tercinta..
begini bunyinya..


Wahai kekandaku kassim,
Melalui surat ini,dinda ingin memberikan laporan perbelanjaan bulanan dinda.


Tukang letrik mahu dibayar dengan 5 ciuman setiap 5hb setiap bulan.

Tuan rumah mahu sewanya dibayar ansuran 5 kali ciuman setiap hari. 

Tauke kedai runcit tak mahu dibayar pakai ciuman. Dia mintA yg lain jadi Dinda terpaksa berikan saja.

Hal yg sama juga kepada Guru Besar dan guru kelas sekolah di SALOMA yg dah 5 bulan tertunggak.

Esok Dinda nak ke pajak gadai utk tukar 300 ciuman dgn wang tunai sebab Tauke pajak gadai bersedia menukarkan 300 ciuman dan gadaian yg lain dgn wang RM350.Lumayan untuk belanja sebulan.

Keperluan peribadi Dinda bulan ni mencapai 100 ciuman. 
Kanda tersayang.. 
Bulan ni Dinda merasa menjadi org paling kaya di kampung kita kerana Dinda berikan hutang ciuman kepada ramai pemuda di kampung dan siap ditukar dengan apa pun keperluan Dinda.

Yang dari kanda masih berbaki 100 ciuman,Dinda tak tahu hendak gunekannya lagi,so Dinda simpan dululah dalam tabung yer??

-----------------------------------------------------------------


Agak2 kowang la kan..
pe yang terjadi pada si kassim(suami dia) bile bace surat tu..
lu pikir la sendiri...
hehehheheehhehe.. 

kalah bibir angelina kan...

p/s...kredit kepada ISU HANGAT...


Comments
6 Comments

6 comments:

nur aisya humaira said...

haha...padan muka si kassim..:)

oh; aina said...

ahahaha . sengal je . Satu entri yg best n klaka . Thumbs up !

iyou said...

hahaha... ingat entri touching, rupenye bengong... sah2 kena talak 3 pas laki dia balek.. haha

ZuHa BuDak KamPunG said...

hahaha... kesian kasim... lucu2..

qin zyie said...

ha4..klakar r kssim 2,last2 isteri dye bwat cm 2..mmg kssim 2 mnangis x b'lgu r..

atiEy_[azHa] said...

haaaaaa ! baru kau tau kassim . haha

 
Copyright (c) 2011 Dunia Seorang Remaja. Design by Mas Ahmad Safwan

Official Blog and Facebook.