Blog ini ditubuhkan oleh seorang remaja yang ingin mencari identiti zaman keremajaannya.Pelbagai info menarik yang anda boleh cari di dalam blog ini..

Wednesday, December 8, 2010

kHAs uNtUk LeLAkI

Asyik tulis sal pmpn je kn...nanty ape plak kte guy pada aku...tkot gak aku lau guy kte aku pilih kasih...huhu...sebenarnya aku tengah cari info menarik untuk laki lak..cari punya cari jumpa la benda yang aku sendiri pon tak sangka...so,aku nak la kongsi info ni dengan sape2 pon yang lawat blog aku ni...harap info ini dapat tingkatkn kesihatan kita ye...

                        ..sindrom metabolik dan perut buncit..


bayangkan perut kowg camni...
kui3....



>>perut buncit sememangnya mencemarkan personaliti seseorang lelaki.Malah apa yang lebih membimbangkan ialah masalah kesihatan yang bakal mengundang.Mengikut kajian di luar negara,maslah perut buncit sering dialami oleh kaum lelaki berbanding wanita.Hal ini terjadi kerana lemak yang banyak terkumpul di perut berisiko berhadapan engan sindrom metabolik berbanding dengan wanita yang mempunyai lemak yang banyak di bahagian pinggul dan peha.Oleh itu ikuti langkah pemakanan yang sesuai agar perut kamu segar menawan.


..makanan berkhasiat untuk lelaki..
1.COKLAT

-Ada yang mengatakan coklat merupakan makanan yang kurang berkhasiat.Masakan tidak jika pengambilannya tidak mengikuti yang isyorkan.Coklat mengandungi koko yang mempunyai bahan aktif phenyl ethylamine yang dapat merangsang pikiran dan keseronokan secara tidak langsung menghilangkan stress.Oleh itu minda anda akan menjadi lebih tenang.Malahan estrak koko juga dapat memberi tenaga bagi lelaki.




SEDAPNYA!!!!!

2.AVOKADO

-Mengandungi tahap asid folik yang tinggi untuk membantu proses penambahan protein.Justeru dapat mengembalikan tenaga.Avokado juga mempunyai vitamin B6 dan potassium yang dapat membantu meningkatkan pengeluaran hormon lelaki.


3.ASPARAGUS

-Kaya dengan kandungan vitamin E yang tinggi.Dipercayai sebagai vitamin yang khusus untuk
keinginan seksual.


..mandi pagi tingkatkan kesuburan..


-Mandi pagi dengan air sememangnya memberikan kesan positif bagi kesihatan reproduksi manusia.
Ia mampu untuk meningkatkan hormon testosterone pada lelaki.Ini akn memberikan kesegaran optimum.
Kesannya,kesuburan terhadap hormon dan kehidupan seharian meningkat.


disebalik tabir...arap2 ad la pembca lelaki yang jd mmbe aku lpas bce info ni(niat tak btol)..
                                hahhaha..guro jew...selamat mencuba ye...
                                



Comments
2 Comments

2 comments:

shino said...

ya.. ayh saya sejak lepas operate ni suka sgt mkn cokolat..
naek buncit da perutnya. . .

yana said...

coklat 2 byk manfaat sbnrnya..
i love choc! =)

 
Copyright (c) 2011 Dunia Seorang Remaja. Design by Mas Ahmad Safwan

Official Blog and Facebook.