Blog ini ditubuhkan oleh seorang remaja yang ingin mencari identiti zaman keremajaannya.Pelbagai info menarik yang anda boleh cari di dalam blog ini..

Monday, September 5, 2011

Pengemis Yang Kaya Dengan Hasil Penipuan

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua..

Aku sebenarnya sejak akhir-akhir ini memang susah untuk memberi sedekah kepada pengemis jalanan..Kenapa ? Bukan sebab aku kedekut ataupun tak ada duit..Tapi kerana aku takut di tipu..Korang pun tahu kan bahawa sekarang ni banyak pengemis yang berada di bawah kaki sindiket..So,kalau kite derma pada diorang,secara tak langsung,sindiket pun dapat saham jugak.

Sebab tu,aku lagi prefer derma di masjid je..Lebih terjamin..(^^,)..Di bawah ini aku tak pasti sama ada pak cik ni di bawah sindiket atau tak,tapi yang pasri,pak cik mampu menjdai kaya dengan cara penipuan macam ni..:)







So,nasihat aku berhati-hati lah dengan pengemis jalanan ye..Tapi bukan semua mereka adalah sama..Sesetengah daripada mereka memang betul2 memerlukan sumbangan ikhlas dari kita..Tepuk dada,tanya selera...(^^,)...


Comments
1 Comments

1 comments:

fa-in said...

setuju tu, sbb mmg pernah nampak depan mata itu sindiket.

 
Copyright (c) 2011 Dunia Seorang Remaja. Design by Mas Ahmad Safwan

Official Blog and Facebook.