Blog ini ditubuhkan oleh seorang remaja yang ingin mencari identiti zaman keremajaannya.Pelbagai info menarik yang anda boleh cari di dalam blog ini..

Thursday, September 1, 2011

Pendedahan Eklusif - Bukti Alexa Rank Menipu

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua..

Aku tahu ramai yang guna alexa rank kan untuk tengok kefemesan sesebuah blog/website itu bukan ? Tapi korang tahu tak bahawa aku telah berjaya mengesan penipuan dalam alexa rank hari ini..Sebagai bukti kepada korang semua,aku ada screen shot gambar yang aku ambik tadi..

Cuba tengok gambar di bawah ini..


Nampak tak tempat yang aku bulatkan tu...Korang rasa betul tak ape yang aku cakap..Alexa rank memang menipu kan..Sebab beberapa minggu lepas " Sites Linking Ini " aku :
  • Minggu lepas : 11 
  • Semalam : 18
  • Hari Ini : 237
Tak kan lah dari no 18 boleh melonjak ke 237 dalam masa semalaman ? Betul-betul menipu bukan..Ok,inilah pendedahan yang aku nak buat hari ini,lepas ini aku akan buat pendedahan mengenai Google pulak..Korang tunggu ye..(^^,)...

Selamat Hari Raya & Selamat Hari Merdeka


Updated..(^^,)..
Opppsss ...Sebenarnya ni adalah entry gurauan je..Kesemua link-link yang korang dapat adalah updated from alexa..Jangan terkejut jika site linking in anda meningkat dengan mendadak ye..:)


Comments
5 Comments

5 comments:

kunci locker said...

errrkkk...biar btol...

Unknown said...

tak sabar nak tunggu lagi penipuan dorang nih..

FaKArePa!n said...

dia nk ltak 23 je..tp admin tersilap tkan no.7 plak..hehe

Izamir Ridzwan said...

untuk pengetahuan admin, benda ni betul la.. xtipu.. anda boleh klik pada angka tersebut dan tgk sendiri dari mana link2 itu datang.. terima kasih

p/s : kaji dulu sebelum buat entri.. alexa n google xpernah menipu dlm statistik..

p/s/s: huh nak buat psl google plak?? kaji dulu kesahihan entri yg bkl anda buat..

=) selamat hari raya, maaf zhir btin

wan_cikgumuzik said...

aikk?? apa yang tipunya?? adehh.. ko nih buat statement tak kaji kerr?? dah mcm sebarkan fitnah plakk.. haha..

mcm yang IR cakap tu klik pada nombor tuu then ko nampak laa dari mana datangnya link tuh..

keco laa lu.. kakakakkakka...

 
Copyright (c) 2011 Dunia Seorang Remaja. Design by Mas Ahmad Safwan

Official Blog and Facebook.