Blog ini ditubuhkan oleh seorang remaja yang ingin mencari identiti zaman keremajaannya.Pelbagai info menarik yang anda boleh cari di dalam blog ini..

Sunday, August 7, 2011

Raba Payudara Untuk Elak Gangguan Hantu

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua..

" Sebagian masyarakat China percaya bahawa ketika seorang wanita single ingin bebas dari gangguan hantu pada bulan ini, mereka harus meminta bantuan lelaki single lainnya untuk menyentuh payudara mereka. "

Errrkkk...Bestnya lelaki single di negara China kan .. Siap diberi peluang untuk raba payudara wanita yang " suci " dan single..Kalau macam tu,aku pun nak...Hahaha..Ok,kita baca berita penuh pasal isu menyentuh payudara ni ye...:)


Menurut kalender Bulan Cina, mulai dari 31 Julai kelmarin kita telah memasuki bulan Hantu, atau disebut juga Bulan Hantu Lapar, bulan ini bukanlah sebuah bulan yang baik menurut mereka, kerana pada bulan ini mereka meyakini arwah-arwah orang yang sudah mati akan bebas bergentayangan di Bumi. Namun mereka meyakini ada satu cara agar para wanita tidak diganggu oleh arwah-arwah ini, iaitu meminta para lelaki menyentuh payudara mereka.

Para warga di kota Ejia, Yunnan yang masih single akan mengikuti Festival Menyentuh Payudara pada hari ke 14, 15 dan 16 pada bulan Hantu ini. Selama tiga hari tersebut, para lelakinya diperbolehkan menyentuh payudara wanita.

Menurut para ahli spiritual setempat, pada bulan ini para arwah orang mati tidak boleh beristirahat dengan tenang kerana mereka belum pernah menyentuh seorang wanita sebelumnya. Mereka menginginkan 10 gadis 'suci dan belum tersentuh' untuk menemanimereka ke dunia kematian. Nah agar para wanita itu tidak menjadi sasaran target, mereka yang berusia 15 tahun keatas akan meminta para lelaki untuk menyentuh payudara mereka.

Kebudayaan ini konon sudah berjalan semenjak Dinasti Sui (Tahun 581 - 619 Masehi), dimana ketika itu banyak pemuda dari suku Yi tewas dalam peperangan. Dari masa itulah, untuk menyenangkan para arwah yang sudah mati namun masih upacara ini mulai secara rutin dilakukan dan diteruskan dari generasi ke generasi.

Sumber : borakkosong

Agak-agak korang la kan,kalau di Malaysia buat festival macam ni,apa yang akan berlaku ek ?




korang nak rm200 dengan cara paling mudah ? just bagi gambar dan korang mungkin dapat bawa balik rm200 + hadiah sponsor + hadiah misteri + barangan..

saya juga mengharap jasa baik sesiapa yang ingin sponsor agar contest ini akan bertambah menarik dan meriah..pihak sponsor juga akan mendapat beberapa kelebihan...

berminat ?? klik sini


..Senarai Sponsor..

1 ) Blogshop AnisUmbrella - Necklace
2 ) Blogshop Shawl Najihah - Pashmina
3 ) Admin Dunia Lelaki Maskulin - Ruang Pengiklanan x 3 bulan
4 ) Admin Diary Amni - RM50 cash ( Hadiah Utama )



Comments
7 Comments

7 comments:

einz said...

tak senonoh jep.....pelik tiap kali ramadan mesti hampir atau mmg serentak bulan hantu tuh......

Gee said...

erk...xde cara lain ke??? saje je amek kesempatan..hehe

Unknown said...

mitos mcm ni pun ada org percaya,..klw kat m'sia buat mcm ni mmg jakim buat hukum hudud la..kene rejam sampai mati dpb org ramai.

reenapple said...

err.. pelik pelik tul... aku rasa kalao kat Malaysia.. siap bagik penampar ada la.. hahah

azlanmatt said...

heheheh... i like this...

cik ika said...

free dpt uh...

NadiRah said...

haishh~

 
Copyright (c) 2011 Dunia Seorang Remaja. Design by Mas Ahmad Safwan

Official Blog and Facebook.