Blog ini ditubuhkan oleh seorang remaja yang ingin mencari identiti zaman keremajaannya.Pelbagai info menarik yang anda boleh cari di dalam blog ini..

Sunday, August 7, 2011

5 Fenomena Cuaca Aneh Di Dunia

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua..

Korang dah baca entry aku yang lepas bertajuk [ 5 Fenomena Aneh Di Dunia ] . Bagi sesiapa yang tak baca lagi,baik korang pergi baca sekarang sebab entry kali ini kesinambungan daripada entry tu..Tak kan nak tahu separuh kot..Tak syok la kan..

Ok,jom kita start mengkaji fenomena cuaca yang terjadi kat dunia kita ni..:)

6. Once In a Blue Moon

Terhasil apabila hasil kebakaran hutan dan letusan gunung yang menghasilkan abu dan jelaga ke atmosfera di mana ini akan bercampur dengan titisan air. campuran ini kemudianya di bawa angin mengelilingi dunia dan kadang-kadang mebiaskan cahaya bulan dan mebuatnya berwarna kebiru-biruan.


7. Seeing Triple

Walaupun cuaca cerah, matahari benar-benar cerah, langit dapat memberi kejutan, sekurang-kurangnya untuk mata. Jika matahari benar-benar dekat dengan horizon dan ada awan sirus di langit, kadang-kadang matahari boleh muncul di kedua-dua pihak mencerminkan terlalu, sekali gus memberi gambaran tiga matahari muncul bersama-sama di langit.

Matahari 'hantu' ini sebenarnya warna mata yang cerah cahaya yang dicipta oleh matahari yang telah dipesongkan oleh kristal di awan yang tinggi. Melihat fenomena biasa tetapi tidak selalu muncul.


8. The sky is bleeding

Darah yang menitis dari langit bunyi seperti filem seram. Tetapi hujan merah tua dilaporkan sejak zaman purba Rom. Walaupun hujan darah ini telah membuat orang takut, hujan ini bukan darah. Ini adalah disebabkan oleh debu atau pasir yang telah ditiupkan ke dalam atmosfera dan dibawa oleh angin ke jarak yang jauh akhirnya bercampur dengan awan hujan dan memberi warna kepada hujan itu sendiri.

Hujan merah di Eropah biasanya diwarnai oleh debu yang dibawa ke seluruh benua, datang dari ribut pasir Sahara. Hujan berwarna Lain-lain yang boleh berlaku disebabkan oleh objek lain seperti: debunga boleh membuat hujan kuning, debu dari lombong arang batu boleh membuat hujan hitam, habuk dan walaupun hujan beberapa boleh membuat susu putih.


9. Greats Balls is fire.

Berabad-abad lamanya, orang-orang melaporkan keanehan elektrik menyerang rumah mereka, biasanya semasa ribut kilat. Bola api, pelbagai saiz bola golf boleh sehingga ke bola sepak bola, kadang-kadang yang terapung semasa ribut, tiada keraguan tentang hal itu akan mengejutkan orang-orang yang melihat bahawa.

Bola kilat biasanya dipanggil, tidak berbau, tidak membebaskan haba, dan sedikit bising. Ini biasanya hilang dengan 'pop' jika Ia bertembung dengan barang-barang elektronik seperti TV misalnya, tetapi kadang-kadang boleh meletup ganas dan menyebabkan kebakaran. Bukan sahaja membuat kejutan orang. Para saintis juga terkejut, kerana tidak ada penjelasan saintifik bagaimana ini berlaku.


10. Raining Fish and Frogs

Dari California ke England ke India, orang-orang secara berkala melaporkan hujan yang aneh. Hujan haiwan kecil seperti ikan, katak, ular kadang-kadang berlaku tidak disangka-sangka, walaupun kawasan itu jauh dari kawasan perairan. Tornado di air pulih dan membawa air, dan segala yang ada di dalamnya ke dalam awan. Angin kencang boleh membawa beban ini ke dalam jarak yang panjang sebelum melontar alih beban yang tidak di luar jangkaan oleh rakyat di kawasan itu.


So,amacam..Best tak informasi ini ? Kalau korang suka,share la dengan kawan-kawan..Mana la tahu suatu hari nanti fenomena ini berlaku di Malaysia..Boleh la kita tengok juga kan..:)




korang nak rm200 dengan cara paling mudah ? just bagi gambar dan korang mungkin dapat bawa balik
rm200 + hadiah sponsor + hadiah misteri + barangan..

saya juga mengharap jasa baik sesiapa yang ingin sponsor agar contest ini akan bertambah menarik dan meriah..pihak sponsor juga akan mendapat beberapa kelebihan...

berminat ?? klik sini

..Senarai Sponsor..

1 ) Blogshop AnisUmbrella - Necklace
2 ) Blogshop Shawl Najihah - Pashmina
3 ) Admin Dunia Lelaki Maskulin - Ruang Pengiklanan x 3 bulan
4 ) Admin Diary Amni - RM50 cash ( Hadiah Utama )



Comments
1 Comments

1 comments:

Fadah said...

inilah dinamakan kuasa Allah

 
Copyright (c) 2011 Dunia Seorang Remaja. Design by Mas Ahmad Safwan

Official Blog and Facebook.