Blog ini ditubuhkan oleh seorang remaja yang ingin mencari identiti zaman keremajaannya.Pelbagai info menarik yang anda boleh cari di dalam blog ini..

Sunday, August 14, 2011

Puasa Lebih Lama Jika Tinggal Di Burj Khalifa

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua..

Aku baru je bercadang nak buffet di Burj Khalifa bersama family aku sepanjang bulan puasa ni..Tapi niatku terbatal apabila mengetahui aku kena puasa lebih lama jika aku berada didlam bangunan tu terutama jika aku berada di tingkat yang tertinggi..Korang tak percaya ? Boleh baca berita di bawah ni.

DUBAI - Warga muslim yang tinggal di gedung tertinggi di dunia, Burj Khalifa, harus berpuasa lebih lama dibandingkan yang lainnya di bulan Ramadan.

"Burj Khalifa memiliki tinggi hampir satu kilometer, itu artinya orang-orang yang berada di atas sana masih boleh melihat matahari meski sudah terbenam," ujar Ahmed Abdul Aziz al-Haddad, salah satu ulama di Dubai seperti dilapor BBC, Isnin (8/8/2011).

Dia mengatakan bahawa warga yang tinggal di dalam gedung itu harus berbuka dua minit setelah yang ada di bawah.

Sementar ulama lainnya, Mohammed al-Qubaisi, mengatakan bahawa warga muslim yang ada di tingkat 80 harus berbuka dua minit kemudian, sementara yang tinggal di tingkat 150 ke atas harus berbuka tiga minit kemudian.

Gedung Burj Khalifa yang memiliki tinggi 828 meter memiliki 160 tingkat dan dirasmikan pada 2010 lalu.

Qubaisi mengatakan bahawa peraturan tersebut sudah dilakukan sejak dulu, orang-orang yang tinggal dipergunungan pasti lebih lama dibandingkan dengan yang ada di bawah.


Nasib baik aku batalkan tiket penerbangan dan tempahan tinggal di sana bersama family aku..Kalau tak,puasa panjang la aku kan..( Selingan )

Islam itu indah..Setiap yang ditetapkan oleh hukuk syarak pasti ada sebab yang logik dikuti dengan dalil dan hadis Rasulullah SAW..(^^,)..


korang nak rm200 dengan cara paling mudah ? just bagi gambar dan korang mungkin dapat bawa balik
rm200 + hadiah sponsor + hadiah misteri + barangan..

saya juga mengharap jasa baik sesiapa yang ingin sponsor agar contest ini akan bertambah menarik dan meriah..pihak sponsor juga akan mendapat beberapa kelebihan...

berminat ?? klik sini

..Senarai Sponsor..

1 ) Blogshop AnisUmbrella - Necklace
2 ) Blogshop Shawl Najihah - Pashmina
3 ) Admin Dunia Lelaki Maskulin - Ruang Pengiklanan x 3 bulan
4 ) Admin Diary Amni - RM50 cash ( Hadiah Utama )



Comments
2 Comments

2 comments:

Firdaus Life said...

ooo macam tu pulak.. lewat 3 minit je :P

myraVea said...

huhuu..lewat 3minit je awak..Janganla batalkan niat tu ;)

 
Copyright (c) 2011 Dunia Seorang Remaja. Design by Mas Ahmad Safwan

Official Blog and Facebook.