Blog ini ditubuhkan oleh seorang remaja yang ingin mencari identiti zaman keremajaannya.Pelbagai info menarik yang anda boleh cari di dalam blog ini..

Tuesday, July 12, 2011

Undang - Undang Kentut : Kau Kentut , Aku Saman Ko !!!!

Assalamualaikum semua,

Aku nak tujukan entry ni kepada Blogger terkenal yang suka kentut iaitu Ujang .. Sebab ape ? Sebab bile orang datang blog die ,die suka tuduh orang datang kentut..Sakit hati kan...Haha..:).Aku harap lepas aku buat entry ni Ujang akan berubah..:)

Ok,back to main topic..

Penggubal undang-undang Malawi dilaporkan akan membahaskan sebuah undang-undang baru pada minggu hadapan kerana kesalahan kentut di khalayak ramai.menurut AFP, Parti Progresif Demokrat Party berusaha untuk meminda undang-undang anti pencemaran yang pertama kali diperkenalkan pada 1929, tetapi belum pernah dikuatkuasa oleh pihak berkuasa untuk keadaan 'perut kembung'.


Undang-undang menyatakan:

" Sesiapa yang sengaja merosakkan suasana di mana-mana tempat sehingga ia menjadi beracun bagi kesihatan orang ramai di tempat kediaman atau kawasan perniagaan atau kawasan kejiranan atau melintas laluan awam, akan didapati bersalah kerana perbuatan salah laku. "

Menteri Perundangan dan hal ehwal perlembagaan, George Chaponda memberitahu Capital Radio:

" Kerajaan mempunyai hak memastikan kesopanan awam. Kami berhak memperkenalkan peraturan di negara ini."Adakah anda mahu melihat rakyat negara ini kentut di khalayak ramai di mana-mana saja? Ia tidak berlaku pada zaman pemerintah diktator kerana orang ramai takutkan akibatnya. Kini disebabkan oleh multipartism atau kebebasan, rakyat boleh berkentut di mana saja. "

Dia menambah bahawa

"ia (kentut) boleh dikawal" dan rakyat "sepatutnya pergi ke tandas, bukannya kentut di khalayak ramai".Peguam Anthony Kamanga tidak bersetuju dengan tafsiran Chaponda tentang undang-undang 1929, kerana fasa undang-undang tersebut hanya berkaitan dengan pencemaran udara ( sedangkan kentut tidak mencemarkan udara).

So,aku harap kerajaan Malaysia pun akan membuat undang-undang macam ni juga supaya Ujang tidak senang lenang kentut...:)

P/S ...Ujang..jangan marah ye..haha...aku jeles sebab ko dapat jumpe artis kat Digi Awards,bersama Abg Ben dan yang lainn..:)

Jangan Lupe Bace Entry Di bawah Ini Ye..:)



korang nak rm50 dengan cara paling mudah ? just bagi gambar dan korang mungkin dapat bawa balik rm50 + hadiah sponsor + hadiah misteri + barangan..

saya juga mengharap jasa baik sesiapa yang ingin sponsor agar contest ini akan bertambah menarik dan meriah..pihak sponsor juga akan mendapat beberapa kelebihan...

berminat ?? klik sini


Comments
6 Comments

6 comments:

Ajeerah Fareha said...

aduhai. ni sumpah lawak! patut bg bapak aku baca ni XD

i'm ezza haniza said...

err ?nak kentot jugakkkk...hahaha

Athira Husna said...

awk kene tag tau!
http://tirana91.blogspot.com/2011/07/jom-senyum-bersama-shazny-salleh.html

Alya Esprézzo said...

hahahhaahahahahahahaha..adoiiyaiii..

w.pyQa said...

hahaha. . . lawak lawak

Ujang9897 said...

siot..hahahah


ala siapa dtg mmg kentut punya

 
Copyright (c) 2011 Dunia Seorang Remaja. Design by Mas Ahmad Safwan

Official Blog and Facebook.