Blog ini ditubuhkan oleh seorang remaja yang ingin mencari identiti zaman keremajaannya.Pelbagai info menarik yang anda boleh cari di dalam blog ini..

Tuesday, July 19, 2011

5 Fenomena Aneh Di Dunia

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua..

Pernah tak korang tengok fenomena-fenomena pelik yang berlaku di dunia kita ni..? Salah satu fenomena tersebut adalah fenomena cuaca ataupun fenomena keadaan sekeliling yang sangat ganjil dan kadang-kadang membuatkan kita terpegun akan kekuasaan ALLAH Yang Maha Agung..Bacalah 5 huraian saya daripada 10 fenomena cuaca aneh di dunia kita yang mungkin korang sendiri tak pernah tahu..

1. Sea Monster or Spinning Water?

Sea Monster or Spinning Water? Monster Loch Ness mungkin hanya pusaran air yang terlalu aktif. Puting beliung kecil, biasanya dipanggil Water Devil, boleh terbentuk di wap air yang hangat, membawa air ke atas dan membentuk satu saluran di atas permukaan air.
Water Devil boleh berputar tidak menentu, kadang-kadang bunyi desiran seperti bunyi raksasa keluar untuk mencari makanan.

2. St. Elmo's fire

Fenomena cuaca berelektrik yang mana plasma bercahaya terhasil daripada pelepasan " Eletric Field " ke bumi dari atmosphere seperti ribut petir yang dicipta oleh letusan gunung berapi.

3. Ice Fall/Bomb

Boleh dikatakan sesetengah tempat di dunia berlakunya kejadian aneh seperti bebola ais kecil jatuh dari langit.Bebola ais ini berbeza daripada salji kerana beratnya adalah 80 paun.Yang paling aneh,bebola salji ini jatuh dari langit tanpa awan dan hujan.

4. Spirites,Jets and Elves

Juruterbang dan krew selalu melaporkan tentang pancaran cahaya aneh yang memancar dari awan.Saintis berusaha untuk menyelesaikan misteri ini.Orang ramai menggelarnya " Sprites " and "Elves".Dipercayai bahawa cahaya merah naik ke langit sehingga 50 batu dari permukaan bumi dan bukti saintifik menyatakan bahawa cahaya tersebut adalah haba dari pancaran kilat.
5. Whirlwinds of fire

Kepanasan melampau dari permukaan bumi menyebabkan terjadinya pusaran angin berapi hasil gabungan wap aip panas dan angim kencang.Fenomena ini boleh dikatakan lebih teruk dari puting beliung dan sangat menakutkan apabila pusaran angin ini mengeluarkan api kerana kepanasan yang melampau.


korang nak rm50 dengan cara paling mudah ? just bagi gambar dan korang mungkin dapat bawa balik rm200 + hadiah sponsor + hadiah misteri + barangan..

saya juga mengharap jasa baik sesiapa yang ingin sponsor agar contest ini akan bertambah menarik dan meriah..pihak sponsor juga akan mendapat beberapa kelebihan...

berminat ?? klik sini


Comments
4 Comments

4 comments:

Firdaus Life said...

sea monster dan whirlwind of fire nampak stylo :D

Farrah yong said...

huhu . KUASA ALLAH YANG MAHA AGUNG ;)

Awan Network said...

memang nampak style..sentuh2 nyawa melayang

SENSASI LAGI BERAPI!!:
MAKCIK HINA ISLAM!!
MAYA KARIN SUDAH TIADA DARA??

syiela said...

Kebesaran Allah yang maha Esa

 
Copyright (c) 2011 Dunia Seorang Remaja. Design by Mas Ahmad Safwan

Official Blog and Facebook.