Blog ini ditubuhkan oleh seorang remaja yang ingin mencari identiti zaman keremajaannya.Pelbagai info menarik yang anda boleh cari di dalam blog ini..

Sunday, June 19, 2011

AYAH ,JASAMU ABADI DI HATI INI

assalamualaikum...


setiap orang mempunyai ayah kan...tipu la lau korang kate tak de..cume yang bezanya sama ada ayah kita masih ada lagi di dunia atau tau pun sudah kembali ke rahmatullah..kite same2 la sedekah kan alfatihah ke pada semua ayah2 kawan2 kita yang sudah kembali kepada-Nya..sempena hari ayah ni..aku nak imbas kembali kenangan waktu kecil aku..ayah dan ibu aku sangat lah tegas..

pada usia aku 8 tahun iaitu darjah dua,aku ni tersangatlah nakal..aku seringkali melawan cakap ayah aku..yela..orang kate budak mentah lagi kan..tak tahu ape2..tapi aku tengok setiap kali aku buat nakal,ayah aku mesti akan marah aku denhgan muka yang sedih ..tapi tak tergambar pun sedikit kekecewaan kat muka die dengan perangai aku ni..serius aku cakap..ayah aku memang penyabar...

tapi kesabaran ayah aku ,aku hadiahkan dengan dengan sikap aku yang tersangatlah degil..sampailah satu hari tu aku telah membuatkan ayah aku melebihi had kemarahannya..aku telah merosakkan barang yang die sayang..balasannya aku dikejar selurh kampung aku dengan separuh bogel kerana aku pada waktu tu bersedia untuk mandi..yang aku paling tak kan lupa ayah aku mengejar ku denagan tali supaya dia dapat mengikatku pada batang pokok..

aku pada waktu tu hanya tuhan yang tahu..aku berlari sambil menangis meminta maap..tapi ayahku tersangat marah dan akhirnya aku ditangkap olehnya dan dipukul..itulah kenangan yang aku tak kan dapat lupe kan..

tapi sekarang ni dah berbeza..ayah ku tak sekuat dulu lagi..yang aku nampak dari mukanya cumelah kulit yang berkedut sambil memikirkan cara menyara keluarga aku ni..aku terasa sangat kasihan..aku berharap sangat aku akan bekerja dengan cepat supaya dapat membantu meringankan beban ayah aku tu..

walaupun aku sangat nakal dan suka melawan cakap ayah aku..tapi di dalam hati aku cuma ada satu pepatah..

aku sayang pada ayah aku,tanpa dia aku tak kan wujud di dunia ini.."

ini untuk ayah aku..


Sebuah Sajak Untukmu , AyahKu..Selamat Hari Bapa



Comments
10 Comments

10 comments:

niena shopping2u said...

Anda tersenarai di sini..

http://www.my-shopping2u.com/2011/06/senarai-blogger-yang-berani-mati.html

ROROI said...

Ayah sy pulak baek ati..Tapi still sy menjadi anak yg baek~:)

SoLy SoLicious said...

dtg terjah dr segmen ben ashaari.... ^^
Bace kisah ayah kamu ^^
haha..semua degil time kecik2...ayah la terpaksa bersabar dengan karenah kite yg degil tu

Nissa Jalaluddin said...

kisah kita dengan ayah sama la.masa umur 8 tahun....hehe...kalau rajin bacalah.

dtg dr segmen blog abg ben...

saya follow sini ye..;)

cik najihah said...

selamat hari ayah buat ayah prince :)

cucu umie said...

ayie mase kecik2 memanglh nakal lol..heheh

Lulu Caldina said...

lulu datang baca kisah kamu..

Acik said...

selamat hari bapa kp ayah2 d great!

anismelon said...

singgah sini..kasihnya ibu membawa ke syurga..kasihnya bapa membawa bahagia..:)

saiazuan said...

slmt hari bapa juga :D

 
Copyright (c) 2011 Dunia Seorang Remaja. Design by Mas Ahmad Safwan

Official Blog and Facebook.