Blog ini ditubuhkan oleh seorang remaja yang ingin mencari identiti zaman keremajaannya.Pelbagai info menarik yang anda boleh cari di dalam blog ini..

Wednesday, May 18, 2011

[ Penting ] Alternatif Lain Untuk Follow Blog Yang Kita Minat

Assalamualaikum semua…
Hari ni aku nampak ada lagi masalah kat blog. Widget follower tak berfungsi! Kotak follower tu kosong aje, so orang tak boleh lah nak follow blog kite. Adakah aku sorang aje yang kena macam ni? Atau ramai lagi?
Pada yang nak follow blog orang, tapi widget dia ada problem? Jom aku kongsi sikit alternatif lain macam mana nak follow blog orang tanpa guna FOLLOWER WIDGET TUH!

LANGKAH 1 : Kalau dashboard korang merupakan interface / template blogger yang baru, klik pada icon gambar spanar kat penjuru sebelah kanan, sebelah tulisan Blogs I’m Following. (seperti yang ditunjukkan dalam gambar)



LANGKAH 2 : Lepas klik icon tu, dia akan keluar senarai blog yang anda follow, sepert yang ditunjukkan di bawah. Lepas tu, scroll page sampai bawah sekali.
LANGKAH 3 : Kat bawah sekali tu ada butang ADD. Klik butang tu.


LANGKAH 4 : Bila klik butang ADD tadi, dia akan keluar kotak macam dalam gambar di bawah. Masukkan URL blog yang korang nak follow dalam kotak putih tu yeh.
LANGKAH 5 : Lepas tu, dia akan keluar Step 2 macam di bawah nih. Kalau nak follow macam biasa, klik pada Follow Publicly.
Kalau anda pilih follow anonymously tu, maknanya anda stalker!!! Kahkahkah! Oke gurau aje lah! Kalau anonymously tu maknanya anda follow blog orang tu, tapi nama atau ID anda tak keluar dalam senarai beliau. So beliau tak tahu lah anda sedang stalk follow blog dia. Kahkahkah.


OKE, macam tu je lah nak follow orang bila widget follower tengah buat hal. Ouh ye, bagi blogger yang interface/template nye masih yang lama, kotak ADD ada di bawah bloglist di dashboard anda ye… Lepas klik ADD tu, anda terus proceed ke LANGKAH 4 & LANGKAH 5.
Baiklah semua, thanks for reading.. Aku just share benda kecik-kecik macam ni je.. Ye lah, mana lah tahu masih ada yang tak tahu function butang ADD tu ke. Maklumlaa sekarang kan makin ramai yang baru buat blog.
So aku share mana yang patut je la ye. Sekarang ni widget follower tengah problem. So, harap apa yang aku share di atas ni menjadi lah ye. KALAU TAK JADI? Jangan salahkan akuuuu. Kahkahkah!
Bubbye!

p/s...ini adalah entry copy paste ye..:)...aku kreditkan kepada ...

alternatif lain..??sila bace dekat bawah widget followers...:)



Comments
6 Comments

6 comments:

Addin said...

thanks for sharing :)

OKED Choki Choki said...

kl xleh pollow sb dah limit 300blog???oke..dah bbulan2 tnya sana sini xdpt jalan pyelesaian...adakah saya sorang je yg blur disini..hihihi

Prince said...

@OKED chokelat...

sebenaranya x de limit untuk follow..kawan sy pernah follow lbih 500++ blog..tapi xde pe2 pun..tapi x tau la kalau blogspot dahm ttpkan syarat baru..

.. said...

kotak followers saya juga tak dpt berfungsi..will try ur info..thanks :)

Miss F said...

Taboleee Followww Pownn..Dyee Kateee dah Limit 300... hurrrmmm.. cedeyy..

sis said...

I folowwwwwwww....;)

 
Copyright (c) 2011 Dunia Seorang Remaja. Design by Mas Ahmad Safwan

Official Blog and Facebook.