Blog ini ditubuhkan oleh seorang remaja yang ingin mencari identiti zaman keremajaannya.Pelbagai info menarik yang anda boleh cari di dalam blog ini..

Monday, May 2, 2011

Misteri Osama Bin Laden : Sudah Mati Atau Masih Hidup ?

assalamualaikum..

hari ni bosan sangat2..bukak fb..berita kematian osama..bukak blog pun same...bukak internet pun same...adoiyaa..then petang ni aku lagi menyirat..bukak sekali lagi..tetibe die cakap Osama masih hidup pulak....wey..mane satu ni ??? pening otak aku ni haa....ok2..sebagai penyiasat..aku akan rungkai kemisterian ini...hahahaha...aku ada selitkan video dan gambar untuk korang semua..

Gambar Kematian Osama








Video Ucapan Barack Obama



Kematian Osama Laden jenaka terhebat abad ini

Assalamualaikum dan salam 1Dunia, membaca berita kematian Osama Laden di thestar.com.my dikhabarkan Osama terbunuh setelah bertempur 40minit disebuah kediaman mewah nilai jutaan dollar di Islamabad, Pakistan. Rumah mewah yang lengkap dengan kawalan keselamatan tidak mempunyai talian telefon dan internet menjadi tempat persembunyian pemimpin Al Qaedah sejak beberapa tahun lalu.
Serangan oleh tentera Amerika telah menyebabkan ramai yang terkorban termasuk anak Osama Laden. Mengikut petikan The New York Time mayat Osama Laden diterbangkan ke Afghanistan dan dikebumikan di laut.
Soalnya pemimpin no 1 Al Qaedah yang diburu seluruh dunia lebih 10 tahun Osama Laden, dikebumikan begitu sahaja tanpa dipamerkan keseluruh dunia ada suatu yang sangat pelik. Bagi aku ini adalah jenaka paling hebat abad ini mengalakkan semua lakunan pelawak Maharajalawak.
Yang pasti berita ini akan diulang dan ulang dan ulang dan ulang sehingga masuk dalam minda bawah sedar seluruh manusia di muka bumi ini dan kemudian mereka akan wujudkan watak jahat yang lain.


Osama Masih Hidup !




  • Adakah benar Osama telah mati? kalau benar..mana gambarnya?





    • image
    • sah..gambar diatas telah di edit dan berjaya di buktikan..sebenarnya..gambar ini telah tersebar sebelum kematian osama diumumkan..gambar diatas yang didakwa mayat osama telah pun dimuat naik di internet semasa pemerintahan regim Bush lagi..


    3 Sebab Mengapa Kematian Osama Laden Diragui.

    KL 2 Mei 11: Boleh jadi berita kematian Osama Laden ini merupakan propaganda terbesar yang dikeluarkan teroris Amerika Syrikat dalam strategi terbaru mereka untuk mengalahkan Mujahidin Afghan. Demikian kata arrahmah.com sebentar tadi.

    Ini kerana, "..kami menemui beberapa kejanggalan dalam pemberitaan yang dimuat oleh media-media kafir corong AS. Terlalu dini untuk membenarkan klaim AS terkait kabar kematian Syeikh Usamah." kata media itu lagi.
    Menurutnya...

    Pertama, beberapa menit sebelum Obama mengumumkan kabar syahidnya Syeikh Usamah, situs Syamikh.co.cc yang notabene merupakan situs jihad terbesar pengganti situs al-ikhlas, yang selalu menjadi rujukan kaum Muslimin untuk mengetahui kebenaran berita tentang Mujahidin, situs tersebut masih bisa dibuka, namun setelah Obama mengumumkan kabar tersebut, situs itu hilang dari peredaran secara permanen. Bisa jadi ini dilakukan untuk menutup akses kaum Muslimin mendapatkan kepastian tentang kabar kematian Syeikh Usamah yang dilakukan oleh AS.

    Kedua, bisa jadi berita ini merupakan propaganda pertama yang dilakukan Petraeus yang kini menjadi direktur CIA bekerja sama dengan Leon Panetta yang menjabat Menteri Pertahanan AS, untuk melemahkan semangat Mujahidin Afghanistan dan Pakistan. Sehingga mereka membuat berita yang menyatakan bahwa mereka telah berhasil membunuh Syeikh Usamah.
    Namun sebagai Muslim, tidak perlu bersedih hati atas kesyahidan Syeikh Usamah jika memang berita tersebut benar adanya. Namun dalam hal ini, arrahmah.com belum bisa memberikan kepastian berita tersebut, karena kami belum mendapat konfirmasi dari situs-situs terpercaya rujukan kami.

    Ketiga, saat AS mengklaim berhasil menewaskan Syeikh Abu Mus’ab al-Zarqawi, gambar yang memperlihatkan syahidnya beliau dirilis, namun mengapa untuk Syeikh Usamah tidak? Begitupun dengan Abu Umar al-Baghdadi.
    Jika memang kabar ini benar, kita patut berbahagia, karena memang cita-cita beliau untuk syahid di jalan Allah. Sekali lagi, kaum Muslimin tidak perlu risau, ada atau tanpa Syeikh Usamah, jihad akan terus berlanjut dan insha Allah Syeikh Usamah-Syeikh Usamah yang lain akan muncul menggantikannya. Kini kita tunggu rilis resmi dari Mujahidin dalam menanggapi berita ini.

     

    p/s....ok..korang bacelah..disebabkan ramai sangat yang menulis pasal Obama nie...so,aku buat keputusan tak nak menulis..aku just Copy & Paste je dari blog orang lain...kalau korang nak tambah maklumat lagi..bacelah daripada link di bawah ni...



    Comments
    4 Comments

    4 comments:

    . said...

    huh ?

    err ..

    hee ~

    :)

    combi said...

    huhu.dunia...dunia...

    NurWahidah Abdullah said...

    hmm..2 lah,,rasa macam x percaya..tp kalu btul dia meninggal...apapun dia shahid..

    peAceStarZ said...

    tgk gmbar tue...ada kepala ja, tue pon skerat...mna badan dia?? haha..
    mungkin x larat nk touch up stu badan kot...huhu..

     
    Copyright (c) 2011 Dunia Seorang Remaja. Design by Mas Ahmad Safwan

    Official Blog and Facebook.