Blog ini ditubuhkan oleh seorang remaja yang ingin mencari identiti zaman keremajaannya.Pelbagai info menarik yang anda boleh cari di dalam blog ini..

Thursday, April 14, 2011

[ Wajib Baca ] Tolong Bace Kalau Kowang Tak Nak Terus Salah Sangka



aku sedih bile aku tau perkara sebenar....
aku pun dulu salah paham jugak...aku harap aku dapat jumpa ustaz tu untuk mintak maap..
kowang tau tak aku cakap sal ape nie ???
aku cakap sal berita ni...benda yang pernah aku bagi kowang semua bace....
kowang bace la cerita sebenar die kat bawah ni....



“ adik saiful(arwah) merupakan seorang yang mesra dengan orang. Dia agak aktif disekolah dan pernah menjadi Johan pertandingan azan PASTI peringkat negeri Perlis(gambar hadiah yang dimenangi). Setelah masuk ke darjah 1, dia tinggal diasrama. Namun timbul beberapa kes disiplin sepanjang adik ni tinggal diasrama hinggalah pada kemuncaknya dia didapati mencuri wang rakannya berjumlah RM7. Maka dia telah dipanggil oleh ustaz (yang dituduh) yang merupakan warden asrama ke bilik warden. Ustaz telah bertanya kepada adik saiful tentang kecurian wang rakannya, dan dia mengaku berbuat demikian. Semasa pertanyaan diajukan, ustaz berkenaan telah mengikat kedua-dua tangan adik saiful dibahagian hadapan, bukan belakang.  Namun sepanjang berada dibilik warden tersebut, TIDAK ADA penderaan fizikal yang berlaku sebagimana yang dilaporkan. Sebaliknya ikatan tangan tersebut dibuka setelah ustaz berkenaan ingin keluar dan mengurung adik saiful dalam bilik berkenaan. Setelah 2 jam ditinggalkan, seorang lagi warden, ustaz y telah membuka bilik berkenaan dan mendapati adik saiful terbaring diatas toto sambil menggigil. Mulanya ustaz y mengesyaki adik saiful terkena sawan dan kacing gigi, namun beliau sendiri tidak pasti akan penyakit yang menyerang. Lantas ustaz Y terus membawa adik saiful ke hospital Kangar, namun pihak hospital tidak dapat menerima pesakit kerana banjir melanda Bandar Kangar pada masa itu. Seterusnya adik saiful dibawa ke Hospital Sultanah Bahiyah Alor Star dan terus dimasukkan ke wad ICU.
Pada malam kejadian itu juga ustaz h telah menemui ayah angkat adik saiful dan memohon maaf atas kesilapan dia mengurung arwah selama 2 jam. Sebelum ustaz h pergi kehospotal, dia terkejut dengan berita bahawa adik saiful dimasukkan ke icu, lantas dia terus menunaikan solat hajat”.
sumber....http://kasturi89.wordpress.com/2011/04/11/kematian-adik-saiful-apa-ceritanya/

bukti....http://www.hmetro.com.my/articles/Otakkurangoksigen/Article/

p/s...aku harap dosa aku diampunkan-Nya...Aku tersalah sangka...

aku nak mintak tolong sikit boleh ???tolong vote tuk header aku kat bawah ni...
tekan jew link kat bawah ni..dan vote untuk diari seorang remaja ye...:)


sape2 yang sudi..sila vote untuk header saya boley ????
kat sini....

.:: diARi sEoRAnG rEMaJA ::.



Comments
7 Comments

7 comments:

Story of Shinigakumei.. said...

Ya Tuhan..aku pown dah slah sngka kat ustaz tu..subahanallah... :(

buyat(bebola tomato) said...

paper memang tak leh nk percaya sangat. semua nak jadi wartawan tak rasmi la katakan

Cerah Jeff said...

1 minggu kot aq tertipu sebelum baca post ni..dem media!

no name said...

assallammualaikum wbt..pendapat sy...jika benarlah seperti yang diceritakan diatas, sy turut bersimpati dengan situasi ustaz tersebut..tetapi sebagai pendidik yang tinggi ilmu agama..ustaz tersebut tidak sepatutnya mengikat kedua belah tangan (jika mahu menghukum sekalipun) dan tindakan ustaz tersebut bertambah tidak rasional kerana mengurung allahyarham adik saiful selama dua jam dibilik itu. cuba difikirkan..jika arwah tidak mengalami gejala epilepsi sekali pun,bayangkan jika berlaku kebakaran atau kemungkinan2 lain (lemas, terjatuh, kemalangan yang tidak disengajakan).kerana umum tahu bahawa tidak banyak kanak2 pada peringkat itu tahu dan boleh lakukan. Tidak terfikirkah ustaz berkenaan bahawa tindakan itu sama sekali tidak bijak memandangkan dia mengurung pelajar itu dan membiarkannya berseorangan sehinggalah orang lain yang menjumpainya?mungkin bukan anak sendiri..sebab itu ustaz itu tidak terlalu menitikberatkan soal keselamatan pelajar tersebut. Berfikirlah dengan bijak sebelum bertindak..wslm..

inn aziz said...

alhamdulillah...skrng kita tau sedikit sebnyk kebenaran.. mungkin ustaz tersbut nk bg pengajaran untuk budak itu bgaimane hukum sekirnnya mencuri sebenarnya sebab itu ustz tersbut mengikat tngan arwah..namun ajal dan maut ditangan tuhan..walaupun kita sedang berjalan kite boleh diambil nyawa...apa yang bakal berlaku kita tidak mengetahui....manusia juga melakukan kesalahan tanpa tersedar.... m0ga2 ALLAH mencucuri rahmat pada arwah...amin

chekgu azam aziz said...

saye setuju dengan lurve honeyspinoza, yer kalau fakta diatas benar, maka benar lah kebenaran di pihak ustaz. namun, kalau tak, ustaz itu juga yang menanggung..apa-apa pun kita jangan lah cepat melatah, tgu la report bedah siasat dulu..dan biarkan usataz tu dibicarakan..insyaallah yang benar tetap benar selamanya..
*Al-fatihah untuk adik saiful..

Unknown said...

banyak sgt putar beli..smpai aku pening dah...entah la..media pon salah..yang dok cerita tuh pon salah...main tokok tambah..

biarlah allah,ustaz dan arwah jer yang tahu kebenarannya..

 
Copyright (c) 2011 Dunia Seorang Remaja. Design by Mas Ahmad Safwan

Official Blog and Facebook.