Blog ini ditubuhkan oleh seorang remaja yang ingin mencari identiti zaman keremajaannya.Pelbagai info menarik yang anda boleh cari di dalam blog ini..

Saturday, March 26, 2011

siapa ELIZABETH TAYLOR ????? ape sebab kematiannya ?????



BIODATA


Dame Elizabeth Taylor Rosemond, (27 Februari 1932 - 23 Mac 2011), sering disebut sebagai Liz Taylor, adalah seorang pelakon Amerika kelahiran Inggeris. Awal hidupnya terkenal sebagai bintang kecil kemudian sepanjang masa dewasa, ia menjadi terkenal kerana lakonan glamournya, bakat dan kecantikan, serta kehidupan peribadinya yang banyak diterbitkan, termasuk lapan perkahwinan, beberapa pengalaman menjelang kematian, dan puluhan dihabiskan sebagai aktivis sosial, memperjuangkan penyebab AIDS, kajian kesedaran dan menyembuhkan. Taylor, pemenang dua kali dari Academy Award untuk Best Actress, dianggap salah satu pelakon layar besar Hollywood Golden Age. American Film Institute bernama Taylor ketujuh dalam senarai Legends Male nya.Dia mempunyai mata ungu yang sangat cantik.




SEBAB KEMATIANNYA

Washington (SmartAboutHealth) - Pelakon legenda Hollywood Elizabeth Taylor meninggal dunia awal Rabu pagi di Cedar Sinai Medical Center di Los Angeles pada usia 79, apabila mengalami kegagalan jantung kongestif.

Dia pernah menjalani operasi dalam usaha memperbaiki masalah hatinya pada tahun 2009 yang disebabkan injap jantung bocor.

Kongestif kegagalan jantung disebabkan oleh jantung yang tidak mampu mengepam darah yang cukup oksigen untuk memenuhi tuntutan organ tubuh, yang mengarah ke ginjal menyebabkan tubuh tidak mampu membuang lebihan natrium dan sisa yang dihasilkan dalam tubuh bagi menyebabkan lebihan cecair dalam badan.

Seringkali cecair tersebut membuat kakinya membengkak dan pergelangan kaki, dan juga sering terkumpul di paru-paru dan menyebabkannya sesak nafas.

Taylor juga mempunyai pelbagai masalah kesihatan yang lain selama suku terakhir hidupnya, mulai dari pneumonia sehingga menyebabkan masalah tulang belakang degeneratif. Dia juga menjalani operasi pada tahun 1997 untuk mengangkat tumor otak.



cONtEsT.....{ cAbUtAN bERtUAH uNTuk SeMuA mEMBe2 pRiNCe..}

ONGOING!!!!!! PANAS !!!! CEPAT2 !!!!



Comments
0 Comments

0 comments:

 
Copyright (c) 2011 Dunia Seorang Remaja. Design by Mas Ahmad Safwan

Official Blog and Facebook.