Blog ini ditubuhkan oleh seorang remaja yang ingin mencari identiti zaman keremajaannya.Pelbagai info menarik yang anda boleh cari di dalam blog ini..

Friday, December 30, 2011

Perempuan Cantik Yang Dulunya Seorang Lelaki

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua...

Harisu


Harisu adalah nama panggung dari Lee Kyung-eun,seorang transeksual yang menjadi penyanyi,model dan aktres terkenal dari Korea Selatan.Secara biologi,Harisu yang lahir pada 17 Februari 1975,adalah seorang lelaki.


Dia menjadi seorang wanita pada ketika masih kecil dan menjalani pembedahan pergantian kelamin pada tahun 1990.Harisu tercatat sebagai seorang seniman Korea pertama yang seorang transseksual.Pada 2002 dia secara undang-undang mengganti jenis kelaminnya menjadi seorang wanita.







Perhatian publik pertama kali tertuju padanya ketika Harisu tampil dalam sebuah iklan.Iklan tersebut cukup berjaya dan membuat kariernya dalam dunia hiburan makin memuncak.Dia pun mengembangkan kariernya dalam bidang muzik dan lakonan.


Sampai saat ini Harisu memiliki lima album rakaman yang terdiri dari berbagai aliran muzik seperti tekno dan R&B.Lagunya juga ada yang dirakam dalam bahasa mandarin.Pada 2001,Harisu mendapatkan kesempatan untuk berlakon dalam film Yellow Hair 2.


Sejak saat itu dia pun kebanjiran tawaran untuk membintangi sejumlah film seperti Hi!Honey dan siri drama Korea seperti Colour Blossoms.Kehidupan percintaannya pun berjalan normal.Pada 19 Mei,2007,Harisu menikah dengan Micky Jung.Mereka sebelumnya sudah bercinta selama dua tahun.

Comments
1 Comments

1 comments:

Cik tikah said...

pelik btol lah.. tpi still comel. haha

 
Copyright (c) 2011 Dunia Seorang Remaja. Design by Mas Ahmad Safwan

Official Blog and Facebook.