Blog ini ditubuhkan oleh seorang remaja yang ingin mencari identiti zaman keremajaannya.Pelbagai info menarik yang anda boleh cari di dalam blog ini..

Thursday, October 6, 2011

Cerpen | Si Cantik Ialah Si Tomboy ?

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua...

Kisah benar.

Bermula di bangku sekolah rendah Wiwid merupakan seorang yang agak nakal di banding teman2 lain. Dia digelar 'jantan' oleh rakan-rakan lelaki yg kerap mngejeknya.Tambahan pula ,dia telah di ajar oleh ayah tiri yg menyayanginya seperti anak kandungnya sendiri menyuruhnya melawan sekiranya ada yang mengganggu! Perwatakannya yang keras, kerap berambut pendek, berpakaian lelaki dan suka menghabiskan masa di tengah panas bermain bola amat merisaukan ibunya. 


Meningkat usianya pada 15 tahun, keinginan untuk mempunyai boyfriend seperti teman2 lain membuatkannya ingin berubah tapi tak ada yang sudi hulurkan tangan untuknya. Make up di beli secara diam2, pakaian yg mlambangkan seorANg perempuan juga turut di cuba tapi ejekan dan tertawa yg kEterlaluan di terima sampai ada jua yang mengambil gambar Wiwid dengan make up sangat teruk dan amat memalukan.

Lelaki itu,Irfan senior yang di sukainya berjaya di dapatkan tetapi malang bagi Wiwid apabila di tinggalkan di tepi jalan pada suatu malam.Wiwid lemah pabila di noda beberapa kali oleh teman sekampung lalu di bantu oleh ibunya untuk terus bangkit melawan nasib yang menimpa diri.5 tahun telah berlalu, Irfan mula mencari Wiwid untuk meminta seribu kemaafan yang telah dia lakukan.

Pertemuan yang tak terjangka membuatkan Irfan terkejut dengan keayuan dan kelembutan Wiwid.Wiwid yang di hadapannya berelendang yang di lilit mengikut trend anak muda sekarang.Baju yang masih menutup aurat tapi melambangkan kewanitaannya.Wiwid memberi salam dan tanpa sepatah perkatan Wiwid terlebih dahulu mengatakan bahawa dia telah memaafkan kesalahannya membuatkan Irfan terkedu dan malu sendiri.

Teman2 Irfan mula berbisik dan menanyakan tentang siapakah Wiwid tanpa mengetahui wiwid itulah orang yang dipersendakan suatu masa dahulu.Hati Irfan terdetik mahu mendapatkan Wiwid kembali namun ditolak secara lembut oleh Wiwid walaupun tahu Irfan nekad dengan kata-katanya.

bersambung......< Setia >


Comments
0 Comments

0 comments:

 
Copyright (c) 2011 Dunia Seorang Remaja. Design by Mas Ahmad Safwan

Official Blog and Facebook.