Blog ini ditubuhkan oleh seorang remaja yang ingin mencari identiti zaman keremajaannya.Pelbagai info menarik yang anda boleh cari di dalam blog ini..

Monday, August 15, 2011

Tips Blogging - Dapatkan Traffik Percuma Ke Blog / Website

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua..

Mungkin ramai blogger pelik kenape traffik aku tiba-tiba meningkat dengan begitu tinggi sejak akhir-akhir ini..Ramai yang bertanyakan aku tentang rahsianya..Tapi sejujurnya aku cakap,tiada apae-ape rahsia yang aku buat melainkan hanya usaha yang boleh memengsankan aku setiap hari..


Sebenarnya entry kali ini adalah sambungan kepada entry pertama aku sejak aku buat tips blogging beberapa minggu yang lalu..Aku tahu ramai orang taj mengendahkan tips daripada seorang blogger baru dan newbiee macam aku ni tapi aku buat entry ini just untuk perkongsian dengan sesiapa yang sudi membacanya..:)

Faktor Luaran

1 ) Dapatkan Site Linking In

Link pertama adalah mudah. Alexa sudah mempunyai pautan ke laman web anda, dan pangkat halaman Alexa adalah tinggi, maka link dari Alexa lebih tinggi nilainya lebih daripada kebanyakan website lain . Anda hanya perlu memberitahu Google tahu bahawa Alexa mempunyai pautan ke laman web anda. Bagaimana anda berbuat demikian? Pasang Google Toolbar kemudian melawat Alexa. Tetapi pastikan untuk meletakkan Toolbar Alexa anda kembali!

2 ) Dapatkan Direktori Untuk Website Anda

Direktori yang berkaitan dengan laman web anda adalah lebih penting daripada yang lain, jika laman anda adalah tentang ISU SEMASA, mencari direktori ISU SEMASA dan meminta mereka untuk menyenaraikan laman web anda. Pastikan website anda disenaraikan dengan sebanyak mungkin. Dan kemudian cari direktori umum yang lain seperti dmoz dan disenaraikan di sana.

3 ) Sertai Media Sosial

Cari forum yang berkaitan dengan kandungan website anda dan mengambil bahagian dengan banyak. Update signature anda di forum ini termasuk link ke laman web anda. Gunakan Twitter, Facebook, Digg, tetapi, dalam semua kes, tidak hanya pos atau menulis tentang laman web anda sendiri. Tiada siapa yang peduli. Update la tentang isu-isu semasa,perkara yang orang ingin tahu dan sesuatu yang berilmiah..Dengan mudah pembaca akan masuk ke blog anda.

4 ) Postkan Sesuatu Yang Bermakna

Sebagai contoh anda blog melihat blog Pak Cik Mat - Dapur Tanpa Sempadan yang membuat blog tentang masakan..Secara tidak langsung blognya tak akan kehilangan pengunjung kerana banyak ilmu di dalamnya..Bagi blogger baru ,anda digalakkan untuk join segmen mudah yang di baut oleh Ben Ashaari kerana dia suka membantu memberi traffik percuma kepada blogger baru ataupun lama..Berbaloi kan ?

5 ) Beriklan

Jika anda seorang blogger yang berpengalaman,anda mesti tahu bahawa dengan meletakkan banner di website/blog yang mempunyai traffik yang tinggi,secara tidak langsung anada akan mendapat tempias traffik walaupun tidak banyak..Traffik inilah yang menjadi jalan mudah dan boleh membantu orang mengenali blog/website anda.


korang nak rm200 dengan cara paling mudah ? just bagi gambar dan korang mungkin dapat bawa balik
rm200 + hadiah sponsor + hadiah misteri + barangan..

saya juga mengharap jasa baik sesiapa yang ingin sponsor agar contest ini akan bertambah menarik dan meriah..pihak sponsor juga akan mendapat beberapa kelebihan...

berminat ?? klik sini


..Senarai Sponsor..

1 ) Blogshop AnisUmbrella - Necklace
2 ) Blogshop Shawl Najihah - Pashmina
3 ) Admin Dunia Lelaki Maskulin - Ruang Pengiklanan x 3 bulan
4 ) Admin Diary Amni - RM50 cash ( Hadiah Utama )



Comments
7 Comments

7 comments:

Unknown said...

benar tu...hehehe

khairul@kechik said...

info yg berguna utk org baru mcm saya..

najihahfara said...

trimas sebab berkongsi :)

Awan Network said...

Tips lain dari ya ng lain yang pernah aku jumpak..aku nak trylah..Thankz for sharing

Entri Terhangat!! :
Muka Baby Masa Pertama Kali Makan Lemon!!
Video Kenakan Kawan..LAWAK GILER!!

myraVea said...

Nice tips :)

En iLHAM said...

nice tips
terima kasih yer

Cara mendapatkan Backlink said...

Tip Terbaik ni bro.. Thank for sharing this

 
Copyright (c) 2011 Dunia Seorang Remaja. Design by Mas Ahmad Safwan

Official Blog and Facebook.