Blog ini ditubuhkan oleh seorang remaja yang ingin mencari identiti zaman keremajaannya.Pelbagai info menarik yang anda boleh cari di dalam blog ini..

Saturday, August 13, 2011

Julian Beever Hidupkan Lukisan 2D Menjadi Realiti

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua..

Menakjubkan bukan apabila mendengar lukisan 2D mampu menjadi 3D..Tetapi itu bukan perkara mustahil bagi Julian Beever iaitu seorang pelukis jalanan yang cukup terkenal di Britaian..Seni yang dilakukannya itu dinamakan sebagai ‘anamorphia’.

Anamorpia adalah satu seni lukisan yang berdimensi 2D namun apabila dilihat dari sudut yang lain ia akan nampak seolah-seolah ianya hidup atau dengan lebih tepat lagi ialah 3D..Julian telah menggembara selam 15 tahun dan mencipta pelbagai jenis lukisan yang mana dibukukan dalam sebuah album " Pavement Chalk Artist. "








Menakjubkan bukan ? Inilah kebesaran Allah melalui kepandaian akal manusia untuk mencipta sesuatu yang sukar dilakukan oleh orang lain..Hanya manusia yang menggunakan kedua-dua belah otak dia sahaja mampu membuat sesuatu kejutan seperti ini...(^^,)...

Sumber : dailymail




korang nak rm200 dengan cara paling mudah ? just bagi gambar dan korang mungkin dapat bawa balik rm200 + hadiah sponsor + hadiah misteri + barangan..

saya juga mengharap jasa baik sesiapa yang ingin sponsor agar contest ini akan bertambah menarik dan meriah..pihak sponsor juga akan mendapat beberapa kelebihan...

berminat ?? klik sini


..Senarai Sponsor..

1 ) Blogshop AnisUmbrella - Necklace
2 ) Blogshop Shawl Najihah - Pashmina
3 ) Admin Dunia Lelaki Maskulin - Ruang Pengiklanan x 3 bulan
4 ) Admin Diary Amni - RM50 cash ( Hadiah Utama )



Comments
5 Comments

5 comments:

myraVea said...

Betul2 nampak hidup.. :)

Anonymous said...

gila hebat! fuhhhh

aKu_aG said...

mmg smat gilaaa~~

Miera said...

bagusnya Julian Beever ni... amazing!

Anonymous said...

awesome!

 
Copyright (c) 2011 Dunia Seorang Remaja. Design by Mas Ahmad Safwan

Official Blog and Facebook.