Blog ini ditubuhkan oleh seorang remaja yang ingin mencari identiti zaman keremajaannya.Pelbagai info menarik yang anda boleh cari di dalam blog ini..

Thursday, July 21, 2011

Tips Blogging - Entry Berada Di 1st Page Google

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua..

Hari ini aku curi masa sedikit untuk memberi satu lagi [ tips blogging ] kepada korang semua..Ini disebabkan ramai blogger tanya aku kenapa entry aku senang berada di 1st page Google walaupun bukan " top " walhal aku baru je publish entry aku tu 10 minit lepas.Ok,kat sini aku nak bagi tahu rahsianya..

Kebanyakkan blogger tak tahu tempat ping entry paling bagus yang pernah wujud di internet..Mungkin juga ada yang dah tahu tapi tak nak berkongsi rahsia ini dengan korang semua sebab dia nak " conquer " 1st page Google.Tapi tak ape,biar aku bagi tahu korang semua..

Korang pernah dengar tak [ Submit Start ] ? Mesti ada yang pernah dan mungkin juga yang tak pernah kan..Bagi blogger baru,korang memang beruntung jika pandai menggunakan [ Submit Start ] dari awal lagi kerana korang akan mudah berada di index google yang mana membantu korang mendapatkan traffik secara percuma dengan banyak.

Kenapa [ Submit Start ] ? Berkesan sangat ke ? Ok..aku akan tunjukkan bukti " Print Screen " di bawah ini..



Ok..Yang di bawah ini adalah paling latest..Korang tengok waktu aku publish entry ni.. 9.50 kan ?Aku " print screen " gambar di bawah ini pada pukul 9.52..Sekarang aku pegang " Top 3 " dengan keyword yang aku baru buat..Aku dah tunjuk bukti kan..Korang bila lagi ?


Aku harap info ni sangat berguna bagi blogger baru macam aku ni..Janganlah korang gelar aku dah famous atau hebat sebab aku blogging pun baru belajar merangkak..:)..Jangan lupe share dengan kawan2 ye..:)



korang nak rm50 dengan cara paling mudah ? just bagi gambar dan korang mungkin dapat bawa balik rm200 + hadiah sponsor + hadiah misteri + barangan..

saya juga mengharap jasa baik sesiapa yang ingin sponsor agar contest ini akan bertambah menarik dan meriah..pihak sponsor juga akan mendapat beberapa kelebihan...

berminat ?? klik sini


Comments
8 Comments

8 comments:

Alya Esprézzo™ said...

uiyoooooooooooooo terbaik!! hahaha terima kasih prince!

anismelon said...

nice sharing..anis tak tau pon sal submit start toh b4 nie..nie baru tau..hehe..bute it

izyan said...

oh..gitu ye rupenyer..thx tok tips ni..t de tips lg bgtaw ye :)

Syazwan said...

this best bro..!

BeloG MTT said...

Nice infooo ! Nak buat sekaranggg ! :)

Unknown said...

thanx for sharing prince.. prince tlg aja cane nk letak churpchurp kt blog mcm yg prince buat kt atas & kt sidebar tu bole x? =D

hunnyAPIS said...

wow..bestnyer,,tQ for sharing:)

Sunah Sakura said...

cer jenguk wall fb prince, akak de post..

 
Copyright (c) 2011 Dunia Seorang Remaja. Design by Mas Ahmad Safwan

Official Blog and Facebook.