Blog ini ditubuhkan oleh seorang remaja yang ingin mencari identiti zaman keremajaannya.Pelbagai info menarik yang anda boleh cari di dalam blog ini..

Sunday, July 24, 2011

Tips Blogging - Dapatkan Backlinks Dari Website PageRank 9

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua..

Sejak akhir-akhir ni aku asyik buat tips blogging kan,aku ingatkan blogger akan menyampah dengan blog buruk aku ni,tapi Alhamdulillah aku tak jangka langsung yang para blogger lebih banyak menyuruh aku kongsi tips yang aku tahu dengan diorang semua..Aku rase terharu dengan diorang semua..

Alhamdulillah,sekarang ni aku dah berjaya buat list untuk tips blogging aku cuma tunggu masa nak publish je untuk kongsian dengan semua orang yang sudi.Bagi yang sudah bagi cadangan untuk tips yang bagus,aku nak ucapkan ribuan terima kasih kerana sudi menolong aku..

Ok,back to main topic..Apa itu PR ? PR sebenarnya singkatan dari Page Rank..Apa sebenarnya Page Rank tu ?Ok,di bawah ni adalah maksud PR dari wikipedia..

" PageRank is a link analysis algorithm, named after Larry Page and used by the Google Internet search engine, that assigns a numerical weighting to each element of a hyperlinked set of documents, such as the World Wide Web, with the purpose of "measuring" its relative importance within the set. The algorithm may be applied to any collection of entities with reciprocal quotations and references. The numerical weight that it assigns to any given element E is referred to as the PageRank of E and denoted by PR(E)."

Bagi seorang blogger PR sangat la penting untuk menunujukkan tahap kesayangan Google pada website kita..Jadi jika PR anda sangat tinggi,maka anda diberi keistimewaan oleh Google..Opps..Alu tak nak cakap pasal PR sebab nanti aku akan buat tips tingkatkan PR.

Pernah tak korang berfikir nak dapat dari mana Backlinks yang berkualiti..Backlinks yang berkualiti banyak membantu kita dalam [ meningkatkan traffik ke blog ].Korang tak percaya ? Cuba korang ping entry korang pada website yang PR dia sangat tinggi dan tengok hasilnya.Hasilnya korang akan dapat beberapa kelebihan kerana anda dapat Backlink yang mantap,dapat traffik dan juga PR/site linking anda akan meningkat.

Pernah tak korang dengar tentang [ FREE WEB SUBMISSION ]? Ini adalah salah satu website untuk kita ping entry di kebanyakkan website yang PR die berstatus 9..Korang tak percaya ? Boleh tengok Print Screen aku di bawah ini .


Sekarang korang dah dapat buktinya kan ? So ape tunggu lagi..Pergilah ping sume entry korang dan tengok buktinya..Korang jangan lupe share entry aku ni..

 " Jangan kedekut ilmu semata-mata nak kita sahaja yang berjaya.Berjaya beramai-ramai kerana bantuan kita lebih bermakna daripada kita tengok orang lain berada di bawah kita kerana kita takut dia melebihi apa yang kita ada sekarang. "   
                                                                                                        - Putera Remaja -



korang nak rm50 dengan cara paling mudah ? just bagi gambar dan korang mungkin dapat bawa balik rm200 + hadiah sponsor + hadiah misteri + barangan..

saya juga mengharap jasa baik sesiapa yang ingin sponsor agar contest ini akan bertambah menarik dan meriah..pihak sponsor juga akan mendapat beberapa kelebihan...

berminat ?? klik sini


Comments
12 Comments

12 comments:

hunnyAPIS said...

hee...share tips byk2 ye..tQ :)

SoLy SoLicious said...

tips menarik..thanks sharing~

zety said...

nak tnya lepas letak banner or button websubmit tu dekat blog,kene isi Remote Autosubmitter jugak ke?

Prince said...

zety : tak payah kot..:)

zety said...

okeh thanks price=)

iniialahaku said...

tggi beb PR depa ni..aku pnya pon 3 paling tggi..la ni dok maintain 2 ja..hehe

AZRI said...

semart bro sharing ni...menarik

rosmina samin said...

Thanks for sharing ^^

Awan Network said...

ikut nasib gak..dia ada musim..hehe

Terhangat Dari Oven :
Penjelasan PDRM Mengenai Isu baharuddin Ahmad!!
Jangan Menyampuk !!

tomatokering said...

wahhhhhh ~ PR ni ada cek jugak ritu wpun tataw pape.. PR4 .. apakah ?? huhu

Prince said...

@tomatokering :)

PR adalah PageRank..smkin tggi PR smkin femes blog kita..:)

Izer said...

info yang sangat berguna bagi saya walaupun saya hanya blogging untuk webpage bersaiz screen henfon saja..:)

 
Copyright (c) 2011 Dunia Seorang Remaja. Design by Mas Ahmad Safwan

Official Blog and Facebook.