Blog ini ditubuhkan oleh seorang remaja yang ingin mencari identiti zaman keremajaannya.Pelbagai info menarik yang anda boleh cari di dalam blog ini..

Tuesday, June 14, 2011

[ Tips Kesihatan ] Nak Silang Kaki ? Cuba Bace Ni Dulu

 Silang kaki ketika duduk adalah untuk menjaga adab. Tak kira lelaki atau perempuan kalau duduk mengangkang nampak buruk sangat terutama ketika mengadapi temuduga.

Silang kaki biasanya di buat oleh wanita untuk menjaga kefiminan mereka. Kalau lelaki yang 24 jam silang kaki ada yang tidak kena tu...samada nak jaga "feminin" juga atau kerek memanjang...

Ada juga yang terpaksa silang kaki 8 jam di pejabat kerana pakai skirt yang pendek. Siapa suruh? Syaitan yang suruh. Allah dah mengharamkannya tapi nak juga, nak hambik ko!

Bukan tidak boleh silang kaki tapi kena agak-agaklah.

Mereka yang sering menyilangkan kaki ketika duduk untuk jangka masa yang panjang, 3 hal yang tidak sihat akan berlaku:


1 tulang belakang mereka cenderung menjadi bentuk 'C'
2 Mereka akan mempunyai sakit leher dan sakit punggung pada satu sisi
3 Untuk wanita, bahu akan cenderung miring satu sisi menyebabkan tali bra menyelinap menuruni bahu miring.


Cuba untuk tidak menyilangkan kaki anda semasa duduk.



For those who do not understand Chinese, take a look at the photos below:

Those who often cross their legs when sitting for a long period of time, 3 unhealthy things will happen:

1 Their backbone tends to become 'C' shape
2 They will have neck aches and backaches on one side
3 For ladies, the shoulder will tend to slant one side causing the bra strap to slip down the slanted shoulder.

Try not to cross your legs when sitting.

p/s...so..korang nak silang kaki lagi ke ?? hahaha...

sumber...isu hangat

Comments
7 Comments

7 comments:

athira tinted said...

oh my...i feel the effects now...
no wonder la....
hhuhu...

Rahmad said...

nak bagi bentuk c..huhu

entri terbaru > Pegang Batang | Pegang Tetek

Aisumi Chan Kawa'i said...

owhh.. baru tauu~

Ash Shikano said...

i see...lagipom mak aku cakap kalu silang kaki tak sopan...err..peace!

Budak Botak said...

Owh camtu rupanya...

Entry terbaru -> Porn Saloon - Nama Saloon Paling Lucah Kat Malaysia... (",)

combi said...

erk..aah la...

NURUL AINI NORAZMAN said...

ooo,.cenggitu,.
aini suka bersila,.duduk kat kusi pon nk bersila,.peduli hape aku kan,.hahaah

 
Copyright (c) 2011 Dunia Seorang Remaja. Design by Mas Ahmad Safwan

Official Blog and Facebook.