Blog ini ditubuhkan oleh seorang remaja yang ingin mencari identiti zaman keremajaannya.Pelbagai info menarik yang anda boleh cari di dalam blog ini..

Saturday, March 26, 2011

LuAHaN hATi pEReMPuAn uNTUk PaRa LeLAki sEJaTi & cOoL


Andainya lelaki tahu..
Apabila seorang perempuan jatuh cinta,
lelaki itu tidak semestinya punya segalanya
tetapi lelaki itu adalah segalanya di hatinya.


Andainya lelaki tahu.
Apabila seorang perempuan itu mengalirkan air mata,
itu bukan bermakna dia lemah,
tetapi dia sedang mencari kekuatan untuk terus tabah menyintai lelaki itu


.Andainya lelaki tahu..
Apabila seorang perempuan marah,
memang dia tidak mampu mengawal perasaannya
tapi percayalah,
itulah maknanya dia sangat mengambil berat dan menyayangi lelaki itu.
Lihat saja pasangan yang baru bercinta,
mereka jarang bergaduh.


Tetapi percayalah
semakin bertambah sayang mereka pada seseorang
, semakin pula banyak pertelingkahan yang berlaku.


Andainya lelaki tahu..
Apabila perempuan bercakap banyak,
dia tidak pernah bermaksud untuk membuat anda rimas,
tapi dia mahu lelaki mengenalinya dengan lebih dekat.



Andainya lelaki tahu..
Apabila perempuan berkata dia mahu anda berubah,
itu bukan bermakna dia tidak mahu menerima anda seadanya,
tetapi dia mahu menjadikan anda lebih baik,
bukan untuk dirinya, tetapi untuk masa depan anda



.Andai lelaki tahu..
Apabila perempuan cemburu dan tidak percayakan anda,
bukan bermakna dia tidak sayang..
tetapi dia terlalu sayangkan anda
dan masih mengangap anda anak kecil
yang masih memerlukan sepenuh perhatian.
Kadang2 dia terlalu risau sekiranya terlalu percaya,
anda akan mengkhianati kepercayaan yang diberi.
Naluri keibuannya sangat kuat.
Dia hanya mahukan yang terbaik untuk anda.



Andai lelaki tahu..
Apabila perempuan merajuk,
jangan kata dia mengada-ngada.
Dia bukannya mahu dipujuk dengan wang ringgit
atau hadiah sedozen,
tetapi cukup dengan perhatian
yang boleh buat perempuan rasa dihargai



.Andai lelaki tahu..
Apabila perempuan jarang mengatakan ‘i love u’,
itu tidak bermaksud dia tidak menyintai
tetapi dia mahu lelaki itu merasai sendiri cintanya,
bukan hanya hadir dari kata-kata
tetapi juga melalui bahasa tubuhnya.



Andai lelaki tahu..
Apabila perempuan kata dia rindu sama kamu,
dia benar-benar maksudkannya.
Apabila berjauhan,
bayanganmu akan sentiasa bermain di mata.



Andai lelaki tahu..
Apabila perempuan kata lelaki lain itu lebih baik dari kamu,
jangan percaya kata-katanya
kerana dia hanya mahu menguji kamu.
Dia mahu melihat sejauh mana kamu sanggup menjadi yang terbaik di matanya.
Walaupun sebenarnya memang kamulah yang terbaik di hatinya.
Selagi dia dengan kamu,
percayalah, walaupun perempuan menganggap masih ramai lagi yang lebih baik di matanya
tetapi di hatinya,
kamu tetap yang terbaik.



Andai lelaki tahu..
Apabila perempuan menjadi degil,
dia bukan bermaksud untuk menjadi degil
tapi dia mahu melihat sejauh mana lelaki itu mampu bersabar dengan kerenahnya
. Percayalah,
hati perempuan itu sangat lembut.
Andai kena caranya,
jangan terkejut kalau akhirnya dia menukar fikirannya dalam masa sesaat.



Andai lelaki tahu..
Apabila perempuan berkata, “tolong tinggalkan saya!”,
dia tidak bermaksud menyuruh anda pergi selamanya.
Dia hanya mahu menenangkan fikirannya sebentar saja.
Apabila dia kembali tenang,
percayalah dia akan mencari anda semula.
Itu tandanya dia benar-benar menyintai anda.
Perempuan sukar untuk mengawal perasaan.
Dia terlalu emosional.
Tapi dialah yang paling menyayangi anda
dan sangat sensitif dengan perubahan pada diri anda.




Andai lelaki tahu..
Sememangnya Allah menciptakan lelaki dan perempuan
itu dengan perbezaan yang tersendiri.
Tetapi sekiranya mereka saling memahami,
mereka akan saling melengkapi dan menyempurnakan .
Perempuan itu diciptakan oleh Allah indah sekali.




Di sebalik air matanya,
tersimpan seribu satu kekuatan yang bakal menjadikan seorang lelaki itu
merasa selamat bersamanya.
Biarpun zahirnya perempuan itu tampak lemah
tapi dia punya kekuatan tersendiri yang bisa menggoncang dunia
dan mungkin bisa pula membuat lelaki menjadi lemah kerananya.



Jadi hargailah kehadiran seorang perempuan dalam hidup anda
kerana dia didatangkan bukan dengan kelemahan sahaja
tetapi dia juga ada kekuatan untuk menyongkong anda
dan membuatkan hidup anda lebih sempurna.
Dialah yang bakal menjadi perempuan bekerjaya,
isteri juga ibu yang terbaik untuk anak2 anda.

 p/s....wahai kaum perempuan...betul kew????? x baik tipu2 tau.... 

cONtEsT.....{ cAbUtAN bERtUAH uNTuk SeMuA mEMBe2 pRiNCe..}

ONGOING!!!!!! PANAS !!!! CEPAT2 !!!!



Comments
14 Comments

14 comments:

sunflower n cinderella moden.. said...

wahh..terharu...

btul lah tu..mmm..my opinion kan..tengok je mak ayah kita kan...huhhuu...

LAVENDERIES SHAYLEE said...

most of it true 100%..

kite diciptakan adelah utk saling melengkapi.. :)

Along Usop said...

uwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa....

cane nak bace nih???

pecah2kanla ikut perenggan..

rambang mate nak bace.. trus ilang mud.. =.=


entri ni kalau di padatkan jadi puisi.. mesti best.. =)

cinta kasih sayang adalah sesuatu yang sangat kompleks... =.=

anis h.e.p.i said...

betul2...sangat setuju..andai dye tau and dapat bce sume nie...kan best..xde la kesepian sntiasa bersame sy..:(..

betul ckp along usop nie..wat lam point..senang na bce..:)

pRiNCe said...

k..thnx tuk pndngn kowang tu ye..sy dah jadikan puisi...:)

anis h.e.p.i said...

uhhhh...xmao la..jp g dye ingt anis tehegeh2 lak..mmg mnt nak share..tp bia la..slagi dye xfhm..slagi dye xubah..slagi toh dye akn cpl pts..cpl pts..trpulang kt dye...heeee

GadisGula-gula said...

entahla.. tak rety na bgy pendapat.. sbb sye.. kalau couple.. tak kesa pown ape laki tu nak wat.. dye punye hidup.. hha~

amny.. said...

wahhh22...

sangat mendalam maksudnye..:)

Along Usop said...

terima kasih sebab sudi terima teguran along.. =)

tulisan tu rapatkan siket bleh?.. penat nak scroll.. =p

btw.. nice poem there.. =)

Atyn Nabiehah said...

MEANINGFUL :)

Kimi Yun said...

100% true...
sometimes man didn't want to believe it but that a truth which is hard for them to accept it..XD

cik_hani said...

speechless..hahahha
tapi betol klau popuan kata dia rindu she really means it..muahahaha

cikk EME :] said...

ASSALAMUALAIKUM,,
ait bro..
macam mana tahu ?

haha :)

jack said...

Kalau la saya terbace bnde ne awal2,dah tentu saya xsepi...awak saya sayangkan awak lebih dari yg awak tahu..imissu...

 
Copyright (c) 2011 Dunia Seorang Remaja. Design by Mas Ahmad Safwan

Official Blog and Facebook.