Blog ini ditubuhkan oleh seorang remaja yang ingin mencari identiti zaman keremajaannya.Pelbagai info menarik yang anda boleh cari di dalam blog ini..

Monday, December 20, 2010

...mUTiAra dOa...

   
Assalamualaikum...
hari ini aku nak kongsi doa pulak ngan kowang..
bukan ape...
dalam hidup kita ni bukan selalunya epy je kan...
mungkin dengan doa2 ni...
hati kowang akan jadi tenang lau ada masalah..
INSYAALLAH..

p/s...jangan panggil aku ustaz/ustazah lak ye...

Doa memohon akhlak terbaik dan rezeki yang berkat...
>>>Ya Allah,semoga Engkau berkenan melimpahkan kesejahteraan ke atas penghulu kami Nabi Muhammad dan selawat yang dapat melapangkan rezeki bagi kami dan menjadikan baiknya akhlak kami dan curahkanlah kesejahteraan atas keluarga dan sahabat-sahabatnya serta berikanlah keselamatan...

Doa memudahkan sebarang urusan..
>>>Ya Allah,tidak adA kemudahan kecuali sesuatu yang engkau permudahkan,Engkau menjadikan kedukaan itu mudah sekiranya Engkau kehendaki.

Doa memohon perlindungan daripada kerunsingan...
>>>Ya Allah,sesungguhnya aku berlindung kepada-Mu daripada kerungsingan dan dukacita,aku berlindung kepada-Mu daripada kelemahan dan kemalasan,aku berlindung kepada-Mu daripada perasaan takut dan bakhil dan aku berlindung kepada-Mu daripada belenggu hutang dan tekanan orang.


Doa ketika sesuatu penyakit merEbak..
>>>Aku berlindung membenteng diri dengan nama Tuhan yang mempunyai kemuliaan dan kekuatan,aku berpegang teguh kepada Tuhan yang menguasai alam nyata dan alam ghaib,aku bertawakal kepada Tuhan yang hidup dan tidak mati selama-lamanya.Semoga kiranya Engkau hindarkan kami Ya Allah daripada bala dan wabak.Sesungguhnya Engkau Maha Kuasa atas tiap-tiap sesuatu..

Doa apabila melihat orang ditimpa bencana...
>>>Segala puji bagi Allah yang menyelamatkan aku daripada segala penyakit atau bala yang mana kamu telah diuji dengannya;dan telah memberi limpah kurnia kepadaku melebihi kebanyakan orang.

Doa ketika mendengar kematian dan kemalangan...
>>>Bahawasaya kami mempunyai Allah dan bahawasanya kami akan kembali kepada-NYA.

Doa mengelak mudarat...
>>>Dengan nama Allah yang mana dengan nama-NYA itu tidak akan mendatangkan mudarat sesuatu pun sama ada di langit atau di bumi dan Dialah Allah Yang Maha Mendengar dan Maha Mengetahui.



Comments
20 Comments

20 comments:

nub said...

utk time2 skang ni..slalu mintak doa jaoh dari kerungsingan...

hans said...

thanks untuk entry ini

P/S : Misteri Danella : "Danella Cakap Dengan Siapa?"

eikasyaza said...

ok dah follow blog yg nie... masuk byk2 doa tau... TQ

kiwi said...

doa dipermudahkan urusan tu arabnya:
Bismillahrrahmarirrahim..
Rabbi yassir wala tu'assri..amin.
kan?

nuR izyan said...

syukran..
info yg sgt bagos ni..
same2 kite amalkan :)

hacker said...

thnx bnyk2 bagi sesape yg sampai ke page aku ni ye...

A.D.A.M. said...

Doa tu penting kan. :)

siti faridah harun (nama penuh tu) said...

like dis entry,, ngaa ~ =)

Hujan Kemarin said...

singgah sini.. wah !! mcm2 doa ada..
good entry..

Cik Suheela said...

good info :)

i follow u dear..

King Of Single said...

doa snjata orag2 ISLAM..happy kite kene doa..duka dan sedih pon kene doa gak ;)

doalah dan mengadulah pada YANG MAHA ESA ;)

Fxysche Nas said...

terima kaseh sgt sgt..
nk cari doa ne dlm versi arab pula....insyaAllah =)

F.a.S.h.E.e.H.a said...

Thankss info ni :)

aNnE said...

bykkn lagi doa..hehe.suka:)

Liz said...

wah banyak doa2 yang menfaat ya...boleh lah akak amalkan..

hacker said...

ye..INSYAALLAH...support blog sy ye...

mimie said...

good info.truskan lg taw~ dgn doa2 len ^____^

Cik Suheela said...

bagusnya.. :)

MISS LANZA said...

super like
tq..!

siNarAn said...

hye prince , again ... i want to ask ur permission to allow me for sharing this at my tumblr . thanks a lot :)

 
Copyright (c) 2011 Dunia Seorang Remaja. Design by Mas Ahmad Safwan

Official Blog and Facebook.