Blog ini ditubuhkan oleh seorang remaja yang ingin mencari identiti zaman keremajaannya.Pelbagai info menarik yang anda boleh cari di dalam blog ini..

Sunday, July 10, 2011

[ Wajib Bace ] Jenis - jenis Jodoh Yang Wujud

Assalamualaikum.

Selamat malam semua..Anggaplah ni entry sebelum aku tidur ye..Ok,kat sini aku nak bagi tau korang serba sedikit pasal jodoh..Mungkin ada di antara korang yang dah tau,mungkin juga ada yang tak..Walaupun jodoh telah ditentukan tuhan,tapi naluri manusia suka mencari yang terbaik untuk dirinya..So,korang tengoklah kat bawah ni ye...:)

Jodoh Internet : Tak pernah jumpa, tapi selalu chat dalam internet pastu jumpa sekali kemudian berkenan dan.....jodoh kah itu?

Jodoh Telefon/ SMS : Call silap nombor, kemudian beria minta-maaf pastu borak sikit-sikit dan kemudian main SMS-MMS...lama-lama hati pun cair..kemudian...Jodoh kah itu?

Jodoh Ibu-Bapa : Ayah tentukan mesti kahwin dengan anak cik me'ah yang no.2 sebab budak tu baik dan dengar kata, alim dan pandai jaga hati mak-bapa. Dalam hati tak nak tapi sebab takut ayah tak ngaku anak, so, terpaksalah setuju...jodoh kah itu?

Jodoh Bomoh : Berkenan dengan seseorang tapi orang tu haram tak pandang sebelah mata pun, kemudian cari bomoh/pawang siam, calit minyak dagu sikit je, malam-malam orang tu sendiri datang rumah menyerah diri...jodoh kah itu?

Jodoh Rogol : macam Seth Tan rogol Nora Elena pas rogol kahwin dengan Nora Elena...Jodoh kah itu? (kat kampung saya ada terjadi...)

Jodoh dengan orang yang dah jumpa jodoh : Sorang bujang-sorang dah kahwin tapi selalu jumpa atau kerja tempat sama...mula-mula kawan je, lama-lama jadi teman tapi mesra, sebab dah terlalu cinta/suka/sayang pada si bujang, yang dah kahwin sanggup, samada minta cerai atau bagi talak pada pasangannya.... Jodoh kah itu?

Paling Baru [ Jodoh Facebook ] : Kalau dulu jodoh myspace dan friendster tapi semua tu cam dah dah pupus..Tengok orang lawa/macho kat Fb terus add..Then tegur..Haha..Kalau orang yang muka @#$%^ tegur..jangan harap la nak balas..

Pendapat Korang : Ada lagi ??



korang nak rm50 dengan cara paling mudah ? just bagi gambar dan korang mungkin dapat bawa balik rm50 + hadiah sponsor + hadiah misteri + barangan..

saya juga mengharap jasa baik sesiapa yang ingin sponsor agar contest ini akan bertambah menarik dan meriah..pihak sponsor juga akan mendapat beberapa kelebihan...

berminat ?? klik sini


Comments
7 Comments

7 comments:

Kamil Kahar said...

no komen............jodoh ditangan tuhan...

Taufan Bin Ribut said...

jodoh blog tak de lak ek?hahahaa..


Entri terkini : Aku vs Camera dan korang yang gile camera
Entri sebelum :Diorang ni lesbian??
Watch my video songs ^_^

suria lekatlekit said...

jodoh ke tu bukan jadi persoalan tapi kalau dah sampai di ijabkabul maka itulah jodoh. dari mana datangnya Dia.. kuasa Tuhan.

||aLeaSaRa|| said...

hurm ttg jdh ni susah nk komen sbb itu smeua kerja Allah.macam kawan kite yg dah duudk berjiran dgn org sebelah pyalah laam,tup2 rezeki dia sebelah pintu je rupanya.

ada yg jdh deoa rumah,jdh di tempat keja,jdh di alam maya,cuma pesan kite pada yg mencari jdh,byk2 bersihkan hati,nilaikan amal baik buruk yg perlu diperbaiki,insya Alla akan dipermudahkan urusan mendapat jdh yg baik.

officemate kite baru 22 thn,4 org kesemuanya.....selalu ckp tkt nak kawin,sbb dunia la ni byk cubaan,byk godaan.takut kalau musnah di tgh jln....hurm nilah kesannya akibat byk sgt baca harian metro kot he3.....

Sya_Merpati Putih 88 said...

macam2 ragam nak dapat jodoh...

Mr.She said...

haha. mcm2 ada.. anyway, jodoh smua d tgn Tuhan.. :)

visit sini http://missdynda.blogspot.com/2011/07/cara-paling-ideal-untuk-cover-malu-d.html

Unknown said...

macam2 jodoh ada. tp yang pasti jodoh ditangan tuhan. kita usahakan.. mungkin lepas ni ada jumpa "JODOH BLOG"

jom klik sini,
mencegah itu lebih baik

7 etika seorang blogger

 
Copyright (c) 2011 Dunia Seorang Remaja. Design by Mas Ahmad Safwan

Official Blog and Facebook.